הוגש כתב אישום נגד הנאשם בביצוע הפיגוע בליל שבועות



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ג'ון קאקיש, בן 19 מירושלים בגין שתי עבירות של חבלה חמורה בכוונה מחמירה ממניע גזעני, עבירת שיבוש מהלכי משפט ועבירת החזקת סכין

על פי כתב האישום בערב שבועות גמלה בליבו של קאקיש ההחלטה לפגוע ולפצוע יהודים. ג'ון קאקיש הגיע לאזור שער שכם שבירושלים, וקנה סכין בעלת להב מקובע באורך של כ- 30 סנטימטרים. בסמוך לחצות נטל את הסכין, הטמינה במעילו ויצא לשוק ח'אן אל זית שברובע המוסלמי, שם המתין ליהודים שיעברו במקום על מנת לפגוע בהם.

בשעה 02:30 לפנות בוקר פסעו שני קטינים, יחד עם חבורת נערים, כשהם לבושים בלבוש חסידי, לכיוון הכותל המערבי בירושלים, דרך שער שכם. קאקיש חיכה במקומו עד שהחבורה תחלוף, ולאחר שהתרחקה ממנו בכעשרה מטרים, שלף את הסכין ורץ בעקבות החבורה. על פי כתב האישום הוא דקר את שני הקטינים בשל היותם יהודים וכן בעט בקטין אחר, ולאחר מכן נמלט מהמקום. כתוצאה ממעשיו, נפצעו שני הקטינים ופונו לבית החולים.

במעשיו פצע הנאשם וגרם חבלה חמורה שלא כדין  לשני קטינים בסכין, בכוונה להטיל בהם נכות או מום או לגרום להם לחבלה חמורה, וזאת ממניע של גזענות ושל עוינות לציבור מחמת השתייכות דתית.

כמו כן החזיק הנאשם סכין מחוץ לתחום חצריו וביתו שלא למטרה כשרה וכן עשה הנאשם דבר בכוונה למנוע ולהכשיל הליך שיפוטי בדרך של העלמת ראיות ובדרך אחרת.

תמונה: flash 90/ יונתן סינדל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה