פרופסור באוניברסיטה העברית הורחק בחשד כי הטריד מינית



מדובר בפרופסור גמלאי של המוסד הירושלמי שלא מלמד כיום באוניברסיטה. ההרחקה לא תאפשר לו ללמד יותר במקום. האוניברסיטה העברית בתגובה: "המקרה המדובר אינו חדש ומדובר בגמלאי איש סגל אקדמי שהורחק מהקמפוס"

כפי שפורסם לראשונה בynet פרופסור באוניברסיטה העברית בשנות ה-80 לחייו הורחק מהמוסד האקדמי בעקבות מידע שנבדק, לפיו הטריד מינית. באוניברסיטה ציינו כי התנהלה בדיקה אשר נמשכה מספר שבועות, ולאחר קבלת הממצאים הוחלט להרחיקו.
 

כזכור, לפני כשבוע פורסם כי עמותת "אחת מתוך אחת" אספה עדויות מסטודנטיות וברשותה 11 עדויות של סטודנטיות שחוו תקיפה מינית, מילולית ואף מקרי אונס. במכתב ששלחה העמותה לאוניברסיטה נכתב "ידוע לנו על חמישה מרצים שתקפו מינית סטודנטיות, לרבות מקרי אונס. חלק מהמקרים התרחשו בשנת הלימודים הנוכחית, וחלקם, כך על פי העדויות, בשטחי הקמפוסים. בנוסף, ידוע לנו על שישה מרצים אשר מטרידים מינית סטודנטיות באופן קבוע. אנחנו יודעים כבר שאחת מהטענות על תקיפת מינית נמצאת היום בבדיקה של הנציבה הממונה על הטרדות מיניות".
 
עם זאת, להחלטה לגביי המרצה אין קשר לטענות שלפיהן 11 מרצים הוטרדו מינית.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה "
האוניברסיטה העברית ממשיכה להילחם במטרידים ומטפלת בכל תלונה שמוגשת באופן נחרץ ובחומרה. המקרה המדובר אינו חדש ומדובר בגמלאי איש סגל אקדמי שהורחק מהקמפוס. למרות שלא התקבלה תלונה מזוהה, עקב מידע שהגיע לנציבות להטרדה מינית, החלה בדיקה אשר נמשכה מספר שבועות. לאור ממצאי הבדיקה, הוחלט להרחיק לצמיתות את החוקר מהקמפוס וזאת לאור העובדה שלפני כ-3 שנים נאסר עליו ללמד ולהנחות תלמידם עקב התנהגות בלתי הולמת כלפי נשים. בנוסף, דוברת האוניברסיטה הדגישה שטרם התקבל כל מידע מהעמותה על 11 המקרים החדשים לכאורה שהוצגו במכתב של עמותת "אחת מתוך אחת". 

יש לציין כי מדובר במקרה ישן, המרצה הורחק כבר לפני 3 שנים מהוראה ומגע עם סטודנטים, בגלל התנהגות בלתי הולמת כלפי נשים. באוניברסיטה גם ציינו כי התלונה שהוגשה היא אנונימית, ועל כן קשה לחקירה.

תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה