ברקת לשר האוצר: "הסר את הבניה במצפה נפתוח"



היום (ב') עתיד קבינט הדיור לדון בנושא הכרזה על אתרים מועדפים לדיור. במסגרת רשימת האתרים מופיע אתר מורדות שכונת רמות בירושלים, המוכר גם בשם מצפה נפתוח. ראש העיר, ניר ברקת וקק"ל פנו לשר האוצר, משה כחלון בבקשה להוריד את הבניה במצפה מסדר היום של הקבינט

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, פנה אתמול (א') במכתב דחוף לשר האוצר משה כחלון בכדי לעצור את הדיון הצפוי היום (ב') בקבינט הדיור על בניה במצפה נפתוח בכניסה לירושלים ובמורדות שכונת רמות ולהסירו מסדר היום. 

ברקת ציין כי "רשות מקרקעי ישראל בחרה ברגל גסה לצפצף על מדיניות העירייה שמייצגת את האינטרס של תושבי ירושלים, זאת במקום לפעול בשיתוף פעולה עם נבחרי הציבור, הדרג המקצועי בעירייה ומוסדות התכנון". 

ברקת הוסיף כי "בתוקף תפקידי כראש העיר ירושלים אני מתנגד למהלך הזה. מוטלת עלי ועלינו כמערכת ציבורית אחריות כבדה בניהול תהליכי הבניה בעיר ובביצוע איזונים חשובים בניהול השטחים הירוקים וצרכי הציבור הנוספים. הכרזת מורדות רמות כמתחם מועדף לדיור מהווה עקיפת הוועדה המקומית שמייצגת בנאמנות את האינטרסים של תושבי ירושלים, וכן עקיפת הוועדה המחוזית שמכירה את מרחב התכנון ומהווה הגוף התכנוני הראוי לדון בעתידם של שטחים אלה"

עוד ציין ברקת כי "ירושלים היא העיר המובילה בארץ במספר יחידות הדיור שאושרו ע"י וועדות התכנון והיא מתקדמת מאוד בהנעת תהליך התחדשות עירונית ובניית אלפי יחידות דיור חדשות". 

כאמור, היום (ב') עולה הצעה בקבינט הדיור בנושא הכרזה על אתרים מועדפים לדיור. במסגרת רשימת האתרים מופיע אתר מורדות שכונת רמות בירושלים, המוכר גם בשם מצפה נפתוח. גם קק"ל מבקשת להסיר את האתר מצפה נפתוח מרשימת האתרים המועדפים לדיור מהנימוקים (מתוך המכתב): "קק"ל תומכת ומכירה בצורך הדחוף להתמודד עם המשבר החברתי של יוקר הדיור ומשמעויותיו. לצד האצת הבנייה, והליכי התכנון, יש להכיר בחשיבותם התרבותית, הלאומית, והסביבתית של אתרים בעלי נכסיות סביבתית  ואקולוגית מיוחדת. אתר מצפה נפתוח בירושלים המופיע בהצעת המחליטים של קבינט הדיור הינו אתר אקולוגי בעל חשיבות ניכסית יוצאת דופן ויש להחריגו מן האתרים המועמדים לדיור. ברצוננו לעדכן את כבודה/ו כי קק"ל שותפה לגיבוש תכנית לפארק טבע קהילתי שמונחת כעת על שולחן הועדה המחוזית, ולמיטב ידיעתנו תחומה חופפת את השטח שמוצע כ"מתחם מועדף לדיור". כאמור, נציין כי מצפה נפתוח מאופיין בערכי טבע רבים, ובעל מגוון ביולוגי עשיר במיוחד ובסקר מדעי של החברה להגנת הטבע נקבע כי הינו האתר החשוב ביותר מבחינה סביבתית באזור ירושלים.  למעשה המקום מהווה בית גידול  לכ-500 מיני צמחים ומאות מיני בעלי חיים, חלקם בסכנת הכחדה, לרבות עדר צבאים הגדול ביותר באזור הרי יהודה. המקום משמש זה שנים רבות יעד פופולרי לטיולים מודרכים של קק"ל ושל החברה להגנת הטבע, וכן מהווה ראיה ירוקה חיונית עבור אוכלוסיית ירושלים הגדלה. על קק"ל מוטלת חובת נאמנות ציבורית להגן על יערות ישראל עבור הציבור,ולשם כך הוא מקדם את התכנית דנן. יודגש, כי איננו רואים סתירה בין הצורך ליישב את הארץ ולמציאת מזור ליוקר ולמצוקת הדיור לבין החובה לפעול על פי עקרונות של פיתוח בר קיימא. אשר על כן, מבקשת קק"ל להסיר נושא זה מסדר היום של קבינט הדיור ביום שני הקרוב."

הבוקר (ב') התקיימה גם הפגנה מול הקבינט כנגד תכניות הבנייה, בהפגנה לקחו חלק תושבי שכונת רמות ותמיר ניר סגן ראש עיריית ירולשים מטעם סיעת ירושלמים במועצת העיר. 

תמונה ראשית: (אילוסטרציה) יונתן סינדלר flash 90, תמונות בגוף הכתבה: ההפגנה הבוקר. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה