הותרו לפרסום פרטי החקירה של הפיגוע בליל שבועות



בליל שבועות נדקרו שני נערים אברכים שהיו בדרכם לכותל על ידי צעיר נוצרי תושב העיר העתיקה. בחקירתו סיפר החשוד כי ביצע את הפיגוע מתוך רצון לפגוע ביהודים

היום (ה') הותרו לפרסום פרטי חקירת פיגוע בעיר העתיקה שאירע בליל שבועות, ובוצע על ידי צעיר בן מיעוטים תושב העיר העתיקה, כפי שפוענחו ע"י ימ"ר ירושלים והשב"כ.

בתאריך 23.5.15 בשעה 02:30 לפנות בוקר נצמד צעיר ערבי לקבוצת אברכים שהלכה ברחוב הבד לכיוון הכותל, לתפילת תיקון ליל שבועות, שלף מכיסו סכין, דקר שניים מהם ונמלט מהמקום.

כוחות של מרחב דוד ולוחמי מג"ב שהוזעקו למקום פתחו מיד בסריקות, במקביל לסריקת המצלמות שבוצעו ע"י שוטרי יחידת 'מבט 2000'. מפקד המשמרת ביחידת 'מבט 2000' זיהה בסרטונים את החשוד, דיווח והכווין את הכוחות עד מעצרו של החשוד. כתוצאה מפיגוע הדקירה נפגעו שני אברכים בגילאי 17-16 , תושבי ירושלים באורח בינוני וקל.

חקירת האירוע התנהלה במפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים בשת"פ שירות הבטחון הכללי. החשוד, ג'ון ק'אק'יש, בן 20, תושב העיר העתיקה, רווק שהחל לעבוד במאפיה.

בחקירתו סיפר כי ביצע את הפיגוע מתוך רצון לפגוע ביהודים. מהחקירה עולה כי החשוד נצפה במצלמות 'מבט 2000' כשהוא מתהלך ברחוב הבד הלוך –חזור במשך כמה דקות, משהבחין בקבוצת האברכים ההולכים לכיוון הכותל , נצמד אליהם, שלף את הסכין מכיסו, דקר שניים מהם ונמלט.

תוך כדי מנוסתו זרק באחת הסמטאות את מעילו והסכין, אותה רכש יום קודם לכן באחד הדוכנים בשער שכם, וניסה לטשטש ראיות במטרה למנוע את מעצרו. לטענתו ידע כי באזור יש מצלמות ולכן החליף בגדים והתגלח כדי להקשות על השוטרים לאתרו.

כמו כן, בבדיקת עמוד הפייסבוק על שמו אותרו פוסטים אותם פרסם המעודדים עליית ערבים לירושלים, לשחרור הגדה וקריאה להתאחד כדי לשחרר את פלסטין וירושלים.

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את מקצועיות השוטרים והחוקרים שהביאו למעצר ופענוח המהירים של פיגוע הדקירה. "המקצועיות של שוטרי מב"ט 2000 הובילה לזיהוי ולמעצר מיידי של החשוד בפיגוע, דבר שסייע רבות לחקירה המקצועית והנחושה של חוקרי ימ"ר ירושלים"

מעצרו של החשוד הוארך ע"י בית משפט השלום בירושלים עד לתאריך 8.6.15.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה