הענקת תארי כבוד באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים



האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים העניקה תארי עמית כבוד על תרומה ייחודית בתחומי התרבות, המוסיקה והמחול בישראל למלחין יוני רכטר, מנכ"ל מרכז סוזאן דלל יאיר ורדי והמנצח אוריאל סגל

הפרסים הוענקו בטקס שפתח את המושב השנתי של חבר הנאמנים הבינלאומי במעמד יו"ר חבר הנאמנים, יחזקאל בייניש, נשיא האקדמיה, פרופ' ינעם ליף, ויו"ר הוועד המנהל של האקדמיה עו"ד יאיר גרין.

בנימוקים להענקת התואר ליוני רכטר נאמר כי הוא מקבל את התואר "על תרומה משמעותית לזמר העברי, על איכות ייחודית בהלחנת עשרות שירים שהפכו לנכסי צאן ברזל המתחברים יחדיו לאמירה אישית ומקורית, על אהבתו לשפה העברית ויכולתו להביעה בצלילים ועל השראתו בהקניית ערכי איכות מוסיקליים לאמנים צעירים".

בנימוקי הועד המנהל להענקת התואר ליאיר ורדי נכתב כי התואר ניתן לו על "תרומתו לאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים בעמדו בראש בית הספר למחול. על פיתוחו של מרכז סוזן דלל כבית למחול בישראל ועל תרומתו בהפיכת המחול הישראלי לשגריר תרבות בעולם". בתעודתו של אוריאל סגל, מבוגרי האקדמיה, נכתב כי הוא מקבל את התואר "על איכות אמנותית גבוהה והישגים מרשימים בזירה הבינלאומית, על תרומה משמעותית לחיי התרבות והאמנות ועל מסירותו לקידום ולטיפוח מוסיקאים צעירים".

בטקס שיערך ב-16.7 בקונצרט של התזמורת הסימפונית ירושלים, תעניק האקדמיה למר שמעון פרס את התואר הרם ביותר, נאמן כבוד, ותואר עמית כבוד למנצח פרדריק שאזלן.

ארבעה אישים זכו ל"רישום בספר הזהב של האקדמיה": פרופ' מרק קופיטמן ז"ל, פרופ' ורוניקה כהן, פרופ' שמואל מגן וד"ר גרשון שטרן.

 פרופ' קופיטמן הוא מחשובי המלחינים בישראל. הוא עלה לארץ מאוקראינה ב-1972 והצטרף לסגל האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. יצירותיו הסימפוניות והקאמריות בוצעו בכל רחבי העולם, בכלל זה בפסטיבלים חשובים כולל פסטיבל ישראל. בתעודת התואר נכתב כי "פרופ' קופיטמן היה מורה לקומפוזיציה מחונן, במשך שנים הוא היווה השראה לסטודנטים רבים ורבים מתלמידיו נמצאים כיום בעמדות מפתח מעולם המוסיקה. האקדמיה מעלה על נס את תרומתו לסגל האקדמיה ולתלמידיו, ואת עשייתו הרבה לקידום האקדמיה ולהאדרת שמה בעולם".

 

צילום: דן פורגס 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה