אות הוקרה לבית ספר קשת



נשיא המדינה העניק אות הוקרה מיוחד לבית הספר קשת ירושלים, בית ספר משותף לחילונים ודתיים, בכנס לאוטמן לשותפות בחינוך

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, העניק לראשונה  את ״אות הנשיא לחינוך לשותפות״ הוענק ״אות הנשיא לחינוך לשותפות״ בכנס דב לאוטמן למדיניות חינוך באוניברסיטה הפתוחה, בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה וקרן לאוטמן. לארבעה בתי ספר מתוך 140 בתי הספר העל יסודיים אשר הגישו מועמדות והציגו פעילויות יוצאות דופן המתקיימות במסגרתם לאורך השנה ועוסקות בשותפות בין מגזרים שונים בחברה הישראלית.

אות הוקרה מיוחד הוענק למר שמעון אבכיזר, מנהל קשת ירושלים, על פעילותו לקידום החיים המשותפים בין דתיים וחילונים במסגרת חינוכית מהיסודי ועד התיכון. בית ספר קשת ירושלים הוא אחד הוותיקים מבין בתי הספר ומוסדות החינוך שמשלבים תלמידים חילונים ודתיים, ואף מקדם תכנים חינוכיים שעוסקים בזהות, הדמוקרטיה ובמעורבות חברתית של כל הזרמים. בדומה לו קמו בתי הספר המשותפים וגני הילדים של צו פיוס בכל רחבי הארץ.

מדברי נשיא המדינה באירוע: "מערכת החינוך הישראלית המורכבת מארבעה זרמי חינוך שונים, היא אולי הראי המובהק ביותר לפניה המתהוות של החברה הישראלית. חברה, שכפי שהיא משתקפת לעינינו מהרכב כיתות א' היום, מורכבת מארבעה מחנות שונים, שהולכים ומתקרבים זה לזה בגודלם: דתיים, חרדים, חילונים וערבים. זהו ׳הסדר הישראלי החדש׳, בפניו אנו נצבים היום, בו ילדה מהרצליה וילדה מרהט, ילד מבית"ר עלית וילד מאלקנה הם שותפים שווים לעיצוב דמותה ועתידה של מדינת ישראל והמשק הישראלי".

הנשיא הדגיש כי זוהי תחילתה של דרך ארוכה, צעד ראשון במסע חינוכי ארוך ואמר: ״כאשר לא יהיה עוד צורך ב׳אות הנשיא לחינוך לשותפות׳ מהסיבה הפשוטה שהוא יהפוך לדבר מובן מאליו, או אז נדע שמשימתנו הושלמה. לרגל הכינוס הזה, פורסמו המדדים התובעניים לאות לשנת הלמודים הבאה. אני מלא תקווה ואמונה כי משנה לשנה יצטרפו למעגל המועמדים והשותפים עוד ועוד בתי ספר, עוד ועוד מנהלים ומורים, המחויבים לאתגר ולמשימה. רק כך, יחד, נוכל לחדש תקווה ישראלית".

מנכ"לית צו פיוס עליזה גרשון, ברכה את מר אביכזר והדגישה את שיתוף הפעולה בינו ובית צו פיוס: "אנו רואים בקשת ירושלים מודל ומופת לעשייה שלנו, בהשראתו הקמנו בתי ספר וגנים ששמים להם למטרה חינוכית וכאידאל מרכזי את השיתוף הטבעי בין תלמידים ישראלים מכל הקשת הדתית, חילונית וחברתית בישראל".

 

 מנדי הכטמן / flash 90: תמונה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה