שנת הלימודים הבאה: ממ"ד גוננים יתרחב לכל המתחם



בית המשפט העליון דחה את הערעור על פינוי גני הילדים של בוקשפן. המשמעות בי"ס ממ"ד גוננים יתרחב לכל המתחם בו הוא פועל

אתמול (ב') החליט בית המשפט העליון לדחות את ערעורו של מר ליאו זילבר, הורה מגן הילדים 'אור לילד', על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, בניסיונו לחייב את עיריית ירושלים לפתוח את הרישום לשנה הבאה לגני עמותת ׳אור לילד׳ שבבעלות הרב שלמה בוקשפן, במקום לגנים ממלכתיים-דתיים הצפויים לפעול במתחם. את העירייה יצג עו״ד עמרי כבירי ממשרד כבירי-נבו-קידר.

עמותת "אור לילד" מפעילה גני ילדים במתחם בית הספר 'דרכי נעם-בני עמי' אותו ניהל בפועל הרב בוקשפן מטעם רשת החינוך העצמאי. לאחרונה הוצא צו פינוי על-ידי ביהמ"ש השלום בירושלים לפיו כלל המוסדות שנוהלו ע"י הרב בוקשפן יתפנו מהמתחם בתום שנת הלימודים הנוכחית, זאת  בעקבות הליכים משפטיים שניהלה עיריית ירושלים בשנתיים וחצי האחרונות. המאבק העירוני, לטענת העירייה, נבע מאחר והמוסדות עשו דין לעצמם במתחם, ופעלו בחוסר אחריות, ללא כל שיתוף פעולה עם גורמי הפיקוח השונים, ותוך התעלמות מדרישות העירייה, תוך פגיעה מתמשכת בתלמידי בי"ס גוננים.

משמעות הפסיקה המשולבת של ביהמ"ש השלום והעליון היא כי בשנת הלימודים הבאה (תשע"ו) יעבור המתחם כולו לשימושו המלא של בית הספר 'ממ"ד גוננים' ותלמידיו אשר יזכו כעת גם בהקמתה של חטיבה צעירה (מתחם גני ילדים). המהלך יאפשר לתלמידים ללמוד בכיתות מרווחות ומותאמות לצרכיהם, לאחר כ-4 שנים, בהן פועל ביה"ס בחלק מהמתחם.

אריאלה רג׳ואן, יועצת ראש העיריה לענייני חינוך ציינה כי: ״אנו שמחים לראות שוב כי כמו בית המשפט המחוזי, גם בית המשפט העליון התרשם כי החלטות העירייה התקבלו כדין, על בסיס שיקולים מקצועיים, וכי אין כל מקום להתערב בשיקול דעתה של העירייה באשר להקצאת המתחם שבבעלותה״.

תמונה: (אילוסטרציה) flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה