הרצח בבית שמש: שדדו ורצחו את חברם לאחר שסירב להלוות להם כסף



ביום שבת לפני כשבועיים נמצאה גופה של אזרח אריתראי כבן 25 ועליה סימני אלימות ברחוב השבעה בבית שמש. כעת מתירה המשטרה לפרסם כי מדובר בחבריו של הנרצח שכשסירב להלוות להם את כספו החליטו לשדוד ולרצוח אותו, השוד והרצח התגלגלו לחטיפה של אחד החשודים במעשה

גופת גבר כבן 25 ועליה סימני אלימות נמצאה ביום חמישי (22.5), בתוך מבנה של גן ילדים נטוש בשכונת רמת לח"י בבית שמש. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום בעקבות הדיווח, מצאו גופה ללא רוח חיים. 

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי גבר אריתראי דיווח לאדם שפגש ברחוב כי יש גופת אדם במבנה סמוך, הוביל אותו למקום - ונעלם. שוטרי תחנת בית שמש וזיהוי פלילי הגיעו למקום ומאותו רגע נפתחה חקירה שנוהלה על ידי ימ"ר ירושלים.

מיד לאחר מכן הוצא צו איסור פרסום על הפרשה שהותר לפרסום היום (ג'). חקירת האירוע התנהלה במפלג התשאול בימ"ר ירושלים, שהזעיקו לזירה את אנשי המעבדה לזיהוי פלילי ופתולוג. מחקירה ראשונית ותוך זמן קצר התקבלו פרטים אודות זהות הקורבן, טזרה טקאו, בן 21, תושב בית שמש. מעדותם של בני משפחתו נמסר כי מזה מספר ימים הם חיפשו אותו אך לא דיווחו על כך למשטרה.

בחקירה מאומצת ומורכבת של חוקרי התשאול, אותר ביום שבת בשעות הלילה, בסמוך ליער חרובית, ארטיום רחימוב בן 26 תושב בית שמש, כשהוא חבול בגופו. בחקירתו סיפר כי נחטף בשעות הערב ע"י 5 צעירים המוכרים לו, הם לקחו אותו ליער חרובית, קשרו אותו לעץ והיכו אותו תוך שדורשים ממנו פרטים אודות רצח טזרה טקאו ז"ל וזהות המבצעים. לאחר זמן מה הותירו אותו קשור וחבול ועזבו את המקום והוא הצליח להשתחרר מהקשירה.

בחקירתו הודה ארטיום רחימוב כי הוא וחברו, אלכסיי פרידלין בן 30, שהוא שותפו לדירה, שאף הוא נעצר ע"י חוקרי הימ"ר. מהחקירה וזירת האירוע עולה כי החשודים נפגשו עם הקורבן במבנה נטוש בבית שמש, שם שתו לטענתם אלכוהול ועישנו סמים, החשודים הבחינו לדבריהם בכסף מזומן רב בכיסו של הקורבן ומשהוא סירב להלוות להם את כספו, התרחקו ממנו ותכננו את השוד והרצח שלו. השניים היכו את טזרה למוות ובסופו של דבר מצאו ברשותו 130 ש"ח בלבד ולא הסכום שחשבו. עזבו את המקום רכשו בכסף ששדדו סמים נוספים והלכו לדירתם.

במקביל במשטרה התנהלה חקירה על סיפור החטיפה: ואכן התברר כי חבורה של אנשים שהכירה את הנרצח, החליטה לעשות משפט שדה לארטיום וחטפה אותו. החשודים איתרו אותו בגן ציבורי בבית שמש, הציעו לו לעלות לרכבם באמתלה, תוך שמציעים לו לשתות עימם אלכוהול לזכרו של טקאו ז"ל. מיד שעלה לרכבם עם החלו לחקור אותו אם הוא יודע פרטים על הרצח והרוצח, וכשלא קיבלו תשובות, הובילו אותו ליער חרובית שם אזקו אותו באמצעות אזיקונים בידיים וברגלים והיכו אותו. בהמשך קשרו אותו לעץ, איימו עליו כי ישאירו אותו במקום כטרף לחיות שינגסו בבשרו ויגיעו שוב לבדוק אם הוא מעוניין לשתף אותם בדברים שהוא יודע. לאחר שעזבו את המקום, הצליח לפתוח את הקשירה באמצעות זכוכית ויצא לכיוון הכביש שם אותר ונעצר.

 החשודים ברצח כאמור הודו בביצוע הרצח ומעצרם הוארך ב- 10 ימים.

באשר לפרשת החטיפה, חוקרי ימ"ר ירושלים עצרו 4 חשודים בגירים ומעצרם של שלושה מהם הוארך עד ליום א' ומעצרו של חשוד רביעי הוארך עד ליום חמישי. זהותו של החשוד החמישי ידועה לחוקרי הימ"ר והם פועלים למעצרו.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את הפענוח המהיר של חוקרי היחידה המרכזית ואמר כי "חקירתם המקצועית והנחושה הובילה למעצרם של החשודים תוך פחות מ- 24 שעות מתחילת החקירה ומציאת הגופה. מדובר בתיק מורכב ורגיש, שתוצאותיו קשות , אך הודות למקצועיותם של חוקרי הימ"ר פוענחו מקרי הרצח והחטיפה והחשודים במעשה נעצרו".

 

תמונה: יונתן סינדלר flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה