עמותת אחת מתוך אחת לאוניברסיטה העברית: "11 מרצים ביצעו עבירות מין"



מכתב ששלחה עמותת "אחת מתוך אחת" לנשיא האוניברסיטה, פרופסור מנחם בן ששון, דורש לכנס באופן מיידי את חבר הנאמנים כדי לשנות את נהלי הטיפול בעבירות מין באוניברסיטה. על פי העמותה ברשותם 11 עדויות של סטודנטיות שהוטרדו מינית ומילולית

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 10, טוענת עמותת "אחת מתוך אחת" כי אספה עדויות מסטודנטיות וברשותה 11 עדויות של סטודיות שחוו תקיפה מינית, מילולית ואף מקרי אונס. במכתב נכתב "ידוע לנו על חמישה מרצים שתקפו מינית סטודנטיות, לרבות מקרי אונס. חלק מהמקרים התרחשו בשנת הלימודים הנוכחית, וחלקם, כך על פי העדויות, בשטחי הקמפוסים. בנוסף, ידוע לנו על שישה מרצים אשר מטרידים מינית סטודנטיות באופן קבוע. אנחנו יודעים כבר שאחת מהטענות על תקיפת מינית נמצאת היום בבדיקה של הנציבה הממונה על הטרדות מיניות".

גל שרגיל יו"ר אחת מתוך אחת, הוסיפה "אנחנו ערות למה שקורה במוסדות אקדמאיים ברחבי הארץ, וקיבלנו פניות מסטודנטיות על תקיפות מיניות. אחרי המקרה האחרון של התקיפה המינית באוניברסיטה, חשבנו שצריך להמשיך את המאבק, ולכן שלחנו לנשיא האוניברסיטה מכתב לכנס את הוועד המנהל בשיתוף פעולה עם סטודנטיות על מנת לפעול נגד הטרדות מיניות באופן יעיל. המערכת לא מטפלת כמו שצריך, ולכן הסטודנטיות לא בוטחות ולא מגישות תלונה. המאבק הזה נמשך שנים, ועדיין אנחנו באותה בעיה שסטודנטיות לא מגישות תלונה ואת זה צריך לבדוק".  
 
בעקבות התלונות המשטרה תפתח בחקירה.
 

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "הפניות עליהן מדובר במכתב לא הובאו לידיעת האוניברסיטה והיא לא קיבלה שום פנייה או תלונה בנושא. האוניברסיטה פנתה לעמותת 'אחת מתוך אחת' בבקשה לקבל את המידע שבידיה, על מנת שתוכל לבדוק ולחקור את הנושא. עד כה טרם התקבלה תשובה. במקביל, הגישה האוניברסיטה תלונה למשטרת ישראל בבקשה לחקור את הנושא".
 
תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה