על חומותיך ירושלים הפקדתי שומרים



ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת ומפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב משה (צ'יקו )אדרי, יעניקו תעודות הוקרה ל- 33 שוטרים מצטיינים מקרב השוטרים במחוז ירושלים, אנשי מגן דוד אדום, כיבוי אש, חיילי המחוז, נציגי אגף חירום וביטחון בעיריית ירושלים ואנשי איחוד והצלה שתרמו לשיפור הביטחון ואיכות החיים בעיר

הטקס יתקיים היום (ה') באולם מועצת העיר. כאשר המטרה היא לומר תודה ל-33 אנשי ביטחון שעובדים לאורך השנה בשמירה על הביטחון והצלת חיים. 

ראש העיר, ניר ברקת "תושבי ירושלים מודים לאנשי כוחות הביטחון, החירום וההצלה על העבודה השקטה לאורך כל השנה ימים כלילות בשמירה על הביטחון, הצלת חיים וחיזוק תחושת הביטחון  של תושבי העיר והמבקרים הרבים בה. מסירותם ומחויבותם היא זו שמסייעת לנו להמשיך בשגרת החיים בעיר".

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב משה (צ'יקו)אדרי " שוטרי מחוז ירושלים ואנשי כוחות הביטחון וההצלה בעיר פועלים בשיתוף מלא ומהווים זרוע מבצעית וביטחונית המגבירה את תחושת הביטחון בקרב תושבי ירושלים ומבקריה. באירוע זה אנו מוקירים תודה לכל אחד ואחת מהם על עבודת הקודש אותה מבצעים יומם וליל במסירות, בנחישות ובמקצועיות. עוד ידנו עמוסה ונמשיך בדרכנו זו במטרה לאפשר בטחון לתושבי העיר יישר כח!"

להלן  חלק מתוך 33 השמות הזוכים ומקצת מתרומתם לעיר:

רב כבאי, רמי מונסונגו,  וכבאי ראשון,  אורן נבון, בחודש מרץ הוזנקו לוחמי האש לשריפת מבנה ברחוב מקסיקו 6, קומה רביעית בקריית מנחם. כאשר הגיעו הלוחמים למקום הבחינו בעשן כבד ולהבות ענק הפורצות מהדירה. תוך כדי סיכון עצמי נכנסו לדירה הבוערת באש תופת והחלו לכבותה, במהלך הסריקות שביצעו בדירה נמצאה אשה כבת 30, אטם לארבעה שרועה על רצפת הסלון מחוסרת הכרה, ללא דופק ונשימה, לוחמי האש חילצו את האשה מהדירה ונשאו אותה עד לתחתית המבנה שם הועברה לטיפולם של כוחות הרפואה שהחלו בטיפול מיידי, טיפול שהציל את חייה והאשה חזרה למשפחתה ולילדיה.

רס"ר עלי אבו עבידה, בחודש אפריל הוקפצו לוחמי האש מתחנת ואדי ג'וז ( אגוז) לחילוץ ילד שננעל בביתו ואין דרך להיכנס לבית. לכח בפיקודו של אבו עבידה שהגיע לבית נמסר ע"י אם המשפחה כי בתוך הבית ישנם עוד שני ילדים קטנים. אבו עבידה טיפס במהירות לדירה באמצעות סולם והבחין כי  ישנה פעוטה כבת מספר חודשים  ישובה בכיסאה כשראשה שמוט על השולחן (והבין כי הפעוטה ללא הכרה הוא נכנס במהירות דרך החלון ויחד עם לוחם  אש נוסף ביצעו החייאה בפעוטה והשיבו אותה להכרה, כאשר בכל הזמן הזה נכחה בחדר אחותה כבת ה-3 שניסתה לפתוח את הדלת.  לוחמי האש העבירו הפעוטה  לכוחות הרפואה להמשיך טיפול.

יהודה גולדברג , יהודה מתנדב כחובש ברפואת חירום בארגון איחוד הצלה. לפני מס' חודשים קיבל קריאה ברשת על אדם התמוטט בביתו. יחד עם אנשי הצוות החלו בפעולות החייאה שערכה כחצי שעה הצליחו להחזיר לאיש שהתמוטט דופק ונשימה. בתום האירוע, קביל קריאה  נוספת על אירוע חירום, גולדברג הגיע למקום והעניק טיפול רפואי לתינוק כבן חצי שנה שסבל מקוצר נשימה חריף. יהודה אבחן כי יש להעביר הפעוט בדחיפות לבי"ח  ובמקביל לפינוי  התינוק סייע לאם לשמור על אחיו בן ה-4 עד שהאב הגיע הביתה.

נחמן רביבו, מתנדב בזק"א כשמונה שנים. רביבו  מוכר במסירות יוצאת דופן המוכן להתייצב בכל אירוע, וכן לעזור לסייע לכל אחד. במשך שבועיים פעם עם משלחת זק"א בהרי האלפים בדרום צרפת בחיפוש אחר גופתו של אחייל באום ז"ל שנהרג בהתרסקות מטוס לופטהנזה.  כמו כן במשך עשרה ימים היה חלק ממשלחת זק"א בנפאל שעסקה  בחילוץ ישראלים, סיוע למקומיים ואיתור וחילוץ גופתו של אור אסרף ז"ל. רביבו, מהווה סמל ודוגמא להתנדבות המאחדת ומלכדת בין  מכלול האנשים ללא הבדלי דת גזע צבע ומין.

מזר מתקדם, רפאל הרבסט, רפאל משמש כחובש, נהג וראש צוות באמבולנס נט"ן-ניידת טיפול נמרץ. רפאל מתנדב מקצועי, מסור אדים רציני ומוכר וידוע ברגישותו מול הקהילה ויוזמתו הבלתי נלאית. הרבסט היה חלק מהכוחות באירוע החבלני במרכז בגין שבו הציל את יהודה גליק. עבודתו של הרבסט ראויה להוקרה על תרומתו  גם למען חיזוק ביטחון תושבי ירושלים והבאים שעריה.

מתן שני, אודליה בוני , אודליה משמשת כחובשת בכירה ותורנית מוקד בצוות המבצעים, מתנדבת מקצועית, רצינית מסורה וחבריה לעבודה מכירים אותה בעיקר בזכות שמירת קור רוח בעת קבלת  קריאות ושיחות קשות ביותר מאזרחים הנקלעים לצרה ונמצאים בסערת רגשות. בנובמבר 2014 הדריכה אודליה את אנשי הביטחון באחד מהמלונות בעיר כיצד לטפל באורח שהתמוטט בחדרו והיה ללא דופק וללא נשימה. בזכות קור רוחה והדרכתה המקצועית ניצלו חייו.

רס"ב, ארז תשתית,  משרת כחבלן במשטרת המחוז כ-18 שנה וכחבלן בכיר מזה 4 שנים. תשתית מכשיר חבלנים מתחילת דרכם ועובר איתם את כל השלבים עד הסמכתם לחבלנים בכירים. תשתית מוכר וידוע כאיש השואף לשלמות מקצועית, חדור מוטיבציה המדביקה את חניכיו והמשרתים בסביבתו. במהלך שירותו ביחידה שימש בתפקידים רבים ומגוונים כגון: הכשרת רובוטים, אמן ספריה, צוות אימונים ועוד.. בכל תפקיד תשתית השאיר את חותמו והתווה דרך לבאים אחריו. במהלך שירותו טיפל במספר רב של מטעני חבלה מכל הסוגים. חווה את האירועים הקשים של "גאות ושפל" במחוז ירושלים, בהם מטעני חבלה, מתאבדים, מכוניות תופת וכד'.  לאורך כל הדרך  ניתן לראות את אופיו השקט, הנינוח והמיוחד, כמו גם האכפתיות שהפגין לשוטרי היחידה, מקצועיות החוסן הנפשי המקצועיות והרעות.

רס"ל נחי בנימין , ב-25 ביוני 14 נקרא מפקד הצוות לשריפת חורש גדולה, שהחלה להתפשט במהירות ממורדות עין כרם לעבר מוזיאון יד ושם. תוך כדי חירוף נפש וסיכון רב נכנס אל תוך האש והלהבות והצליח  למנוע מהלהבות האדירות להתפשט  ולהגיע למוסד יד ושם. במהלך הפעילות נכווה נחי מספר פעמים אך הוא לא נסוג ועמד איצתן מול האש האימתנית ונלחם בה ללא חת. בפעולה זו מנע פגיעה קשה במוזיאון השואה ובאזרחים רבים ששהו בו באותה עת.

כמו כן יקבלו תעודות מצטיין עובדי עיריית ירושלים מהאגף לחרום ובטחון:

מרדכי שוורץ קב"ט קריית העירייה. שוורץ מגלה רצינות אחריות ומסירות בצד מקצועיות, תוך שיתוף פעולה פורה עם עמיתיו במטרה לשפר את מערך האבטחה והערכות להתמודדות במצבי חירום בקריית העירייה ומתקניה. בעבודתו תורם שוורץ רבות גם לביטחונם של כלל הציבור הפוקד את משרד העירייה ועובדי העירייה. בהתנהלותו המיוחדת מהווה שוורץ לעמיתיו דוגמא ומופת  בנכונותו לסייע לעמיתיו מזמנו וממרצו.

תומר בן ציון-קב"ט מוסדות החינוך וקהילה. בן ציון תרם רבות לשיפור מערך האבטחה ומוכנות מוסדות החינוך והקהילה בגזרתו להתמודדות במצבי חירום שונים. בנוסף לתפקידו כקב"ט קיבל על עצמו משימה נוספת והוא מרכז את מבצע "ש/ומרי החומות" מטעם העירייה ומתאם בין כלל הגורמים העירוניים והחיצוניים ופעיל באכיפה במזרח העיר.

אלינור סילוק-מנהל ביטחון הרכבת הקלה- סילוק אחראי על מערך אבטחת הנוסעים ברכבת הקלה הן ברציפי הרכבת והן בקרונות הנוסעים, מפעיל מערך של 130 מאבטחים ואנשי צוות הפועלי בכל שעות פעילות הרכבת הקלה בעיר.  סילוק מגלה מוטיבציה גובה, חריצות, מסירות ואחריות ומהווה דוגמא בנכונותו ותרומתו לתחושת הביטחון לנוסעי הרכבת , סילוק עובד בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל/מחוז ירושלים ומשרד התחבורה וזוכה להערכה רבה בקרב עמיתיו ומנהליו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה