פיגוע דריסה בא-טור: נפצעו 3 שוטרי מג"ב, המחבל חוסל



2 שוטרי מג"ב נפצעו באורח קל ושוטרת נפצעה באורח בינוני כתוצאה מפגיעת רכב בציר א-טור, בסמוך להר הזיתים שבירושלים. הנהג הפוגע פלסטיני ממזרח העיר נורה, פלסטינים מיידים אבנים במקום. הוגברה הערנות ונוכחות השוטרים בבירה

רכב עם נהג פלסטיני ממזרח ירושלים, הגיע מכיוון אוגוסטה ויקטוריה לא-טור. בסמוך לצומת א-טור סטה ממסלולו לכיוון צוות לוחמי מג״ב שעסקו בפעילות אבטחה במקום, הרכב פגע בשלושה לוחמים שפונו ע״י מד״א במצב בינוני להדסה הר הצופים ושערי צדק. לוחם נוסף ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו.
 
מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי שנמצא בזירה ״לוחמי מג״ב פעלו כמצופה מהם, ניטרלו את המחבל ומנעו המשך פגיעה בחפים מפשע״.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, על פיגוע הדריסה שאירע הבוקר בירושלים: "לא ניתן לטרור לשבש את שגרת חיינו ונמשיך להילחם בו ללא פשרות. אני רוצה לשבח את השוטרים הערניים שהביאו לסיומו המהיר של האירוע, נטרלו את המחבל ומנעו פגיעות נוספות. התשובה שלנו לטרור היא המשך השגרה והמשך החיים בירושלים."

המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס לפיגוע הדריסה בצומת א-טור בירושלים במסגרת שיחה שקיים עם לוחמי מג"ב שירו במחבל: "הפיגוע מוכיח שאנחנו חייבים להישאר ערניים ודרוכים. מעריך וגאה בדרך שבה שוב הוכחתם את המקצועיות, הנחישות והחתירה למגע ושוב מנעתם בגופכם פיגוע רצחני נוסף".

בהערכת מצב שקיים המפכ"ל עם מפקד מחוז י-ם הורו על הגברת הערנות ונוכחות השוטרים בירושלים ובכל ריכוזי הקהל בארץ.

בשעה 09:51 נמסר למד"א מרחב ירושלים על שתי הולכות רגל שנפגעו מרכב בציר א-טור סמוך להר הזיתים בירושלים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל- 2 פצועים קל , בשנות ה-20 לחייהם שפונו ע"י אמבולנסים של מד"א לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים.
 
פאראמדיק מד"א חנן מאיר שהגיע למקום סיפר: "על המדרכה שכבה צעירה כבת 20 שנפצעה באורח קל עד בינוני בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותה לבי"ח שע"צ, בסמוך אליה שכב צעיר כבן 20 כשהוא במצב קל עם חבלות בגפיים שפונה לבי"ח הדסה ה"צ באמבולנס של מד"א. בכיסא הנהג של הרכב הפוגע ישב גבר כבן 30 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ובתוך זמן קצר נקבע מותו בשטח."
 
פאראמדיק מד"א בצלאל בן חמו שטיפל בנפגעים סיפר : על המדרכה שכבו צעיר וצעירה כבני 20, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפגיעות בגפיים , הענקנו להם טיפול רפואי שכלל טיפול תרופתי בכאב, קיבוע ומתן נוזלים ופינינו אותם לבתי החולים כשהצעירה מוגדרת במצב קל עד בינוני והצעיר במצב קל".  בסמוך אליהם בהמשך הכביש עמד רכב גיפ , בכסא הנהג ישב גבר כבן 30 מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק ובתוך זמן קצר קבענו את מותו".

נחום ברנשטיין ראש סניף 'ירושלים' של איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בלוחם ולוחמת מג"ב בהכרה לאחר שנפגעו מרכב שסטה ממסלולו ככה"נ באופן מכוון ופגע בהם, נהג הרכב נורה ע"י כוחות הביטחון, לאחר טיפול רפואי שהענקנו להם בזירה הם פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים, מסתמן כי הרקע לאומני מוגדר כפיגוע דריסה, נסיבות האירוע בבדיקה של משטרת ישראל". 

מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר כי אל חדר המיון פונו 2 שוטרי מג"ב שנפצעו באורח קל, מצבם יציב. מבית החולים שערי צדק נמסר כי לבית החולים פונתה שוטרת במצב בינוני.
 
מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי ביקר בבית החולים שערי צדק את לוחמת מג״ב שנפצעה באורח בינוני בפיגוע הדריסה היום בא-טור. מפקד המחוז קיבל סקירה על מצבה הרפואי ושוחח עם הלוחמת ומשפחתה ״אתם פועלים בליבת העשייה של מחוז ירושלים להגנה על תושבי העיר ומבקריה, לאחרונה השוטרים והלוחמים מהווים מגן אנושי לתושבים אבל פעילותכם הנחושה ותגובתכם המהירה, מקצועית ובלתי מתפשרת הביאה לסיומו המהיר של הטירוע, נטרול המחבל ומניעת פגיעה בחפים מפשע נוספים. אני גאה בכם ובפועלכם״. מפקד המחוז איחל ללוחמת החלמה מהירה וציין בפני משפחתה כי מחוז ירושלים עומד לרשותם בכל עת. 

נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין "הבוקר, יום רביעי, ב' סיון, 20 במאי עם פיגוע הדריסה בירושלים, קיבלנו תזכורת כואבת למורכבות הביטחונית אתה מתמודדת מדינת ישראל ולמחיר שאנו משלמים בעבור עקרונות היסוד שלנו. עלינו להילחם עד חורמה בטרור תוך שאנו מגנים על ערכינו הדמוקרטיים כמדינה וכעם. שוחחתי הבוקר עם שר הביטחון ואני מברך על הקפאת המהלך שיכול היה להוביל להפרדה שלא תעלה על הדעת בקווי אוטובוס בין יהודים לערבים. כאוהבה של ארץ ישראל אין לי אלא להצר על הקולות הצורמים שנשמעו הבוקר ושתמכו ב׳הפרדה׳ בין יהודים לערבים על בסיס שיקולים שלא ראוי שישמעו ויאמרו. אמירות כאלה מנוגדות לעקרונות היסוד של מדינת ישראל וכמותן כאמירה שאיננו יכולים לקיים כאן מדינה יהודית ודמוקרטית. אמירות אלו פוגעות במדינת ישראל וגורמות נזק אדיר למפעל ההתיישבות. חשוב שנזכור כי ריבונותנו היא זו שמחילה עלינו את חובת ההוכחה כי ביכולתנו לחיות אלה לצד אלה".

 


תמונות: באדיבות חטיבת דובר המשטרה 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה