8 חודשי מאסר לתושב מזרח ירושלים בגין ההסתה ותמיכה בארגון טרור בפייסבוק



שופט בית משפט השלום, שמואל הרבסט גזר היום (ג') 8 חודשי מאסר על תושב א-טור שהחזיק דף פייסבוק תחת השם 'מוות לישראל' ופרסם בו דברי הסתה

גזר דין זה בא בהמשך לגזר הדין התקדימי שניתן בשבוע שעבר, שבו נגזרו 9 חודשי מאסר בפועל על תושב מזרח ירושלים שהודה והורשע אף הוא בהסתה ובתמיכה בארגון טרור בפייסבוק. באותו גזר דין עמד בית המשפט על כך ש"הקלות הבלתי נסבלת של השימוש במילה הכתובה לשם הסתה, דרך נוחות ופשטות הפצתה באמצעות רשתות חברתיות, עומדים בסתירה חדה למימד החומרה הנובע ממידת השפעתה האפשרית ותפוצתה הנרחבת, כמובילים לביצוע מעשי אלימות וטרור קשים. לפיכך, קיים הכרח בקביעת גבולות ענישה ברורים וחדים, אשר יהוו תמרור אזהרה לאוחזים במקלדת".

כאמור, 8 חודשי מאסר נגזרו היום (ג') על תושב א-טור השתמש ברשת החברתית להסתה. כך למשל באחד המקרים המתוארים בכתב האישום פרסם הנאשם תצלומים של שני קורבנות אלימות ערבים שהותקפו באופן חמור ממניע לאומני על ידי יהודים, כשהם חבולים ומדממים, ותחתם כתב : "הנקמה, הנקמה".

במקרה נוסף, פרסם הנאשם את תמונות שני המחבלים אשר ביצעו את פיגוע בית הכנסת ותחתיהן הכיתוב:"השהיד הגיבור ע'סאן אבו ג'מל /עדי אבו ג'מל, גיבורי פיגוע בית הכנסת הציוני אתמול בבוקר, בני ירושלים המכובדת". 

בגזר הדין צוטטו דברי נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרן ברק, לפיהם "דמוקרטיה לא תאפשר שימוש בזכויות שהיא מעניקה כדי להביא להרס עצמי". בית המשפט עמד על חומרת המעשים של הנאשם, ה"מבקשים את חיסולה של הדמוקרטיה ומעודדים פגיעה בחיי אדם", זאת בין היתר על רקע המתיחות הכבדה ששרתה אותה עת וה"אדמה הבוערת" אשר חוותה בירת ישראל בעת שביצע את העבירות, ימי מבצע "צוק איתן" ואירועי הטרור. בגזר הדין נקבע כי "קלות הפרסום מחייבת כי הענישה תהא מרתיעה, ויידע כל מסית, כי דברים הנושאים בחובם פגיעה בביטחון ובשלום, קריאה לביצוע מעשי טרור וגזענות, יזכו לענישה הולמת".

התיק נוהל ע"י עו"ד יפעת פנחסי מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי). הטיפול בעבירות ההסתה השונות מרוכז במחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה.

תמונה: (אילוסטרציה) flash 90/ יונתן סינדל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה