גל החום בפתח: חברת חשמל ממליצה על טיפים לשימוש חכם וחסכוני במזגן



למרות היערכות מקיפה של חברת החשמל, עלולות להתרחש תקלות, חברת החשמל מספקת טיפים לשימוש חכם לקראת ימי השרב הקרובים

כושר ייצור החשמל הכולל להיום ( יום א') מגיע ל 11,600 מגוואט . הביקוש לחשמל צפוי להגיע ל-8200 מגאווט, רזרבה משמעותית של 3,400 מגוואט.  

10 כללים חיוניים וטיפים לשימוש חכם וחסכוני במזגן

1. הוראות הפעלה - יש לקרוא היטב את הוראות ההפעלה ואת כללי הבטיחות בשימוש במזגן לפני הפעלתו הראשונה ולפעול על-פיהם.

2.ניקוי מסנני המזגן - יש לנקות את מסנני המזגן אחת לחצי שנה, היות ומזגן עם מסנן סתום ומלוכלך עלול לגרום לנזילות מים, הגדלת צריכת החשמל ומאמץ יתר של המדחס עד לכדי השבתה מוחלטת של מזגן.

3.הימנעות מחסימת פתחי האוויר - חשוב להימנע מחסימת פתחי האווירשל המזגן, היות וחסימת פתחי כניסת האוויר תמנע סירקולציה  של האוויר, תגדיל צריכת החשמל ותגרום למאמץ יתר של  המדחס עד כדי השבתה מוחלטת של המזגן. 

4.יצירת צל על המדחס - מומלץ לדאוג ליצירת צל על היחידה החיצונית שלהמזגן, היות והשמש נוטה לשחוק מכשירים, זאת ועוד, ככל שהפרשי הטמפרטורה בין היחידה הפנימית לחיצונית נמוכים יותר, כתוצאה מכך הנצילות גבוה יותר והחיסכון גדול יותר. כמו כן, מדחס הנמצא בשמש יעבוד קשה יותר ויצרוך חשמל רב יותר. ניתן להיוועץ באנשי מקצוע כיצד לבצע זאת מבלי לחסום את זרימת האוויר סביב היחידה ומעליה.

5. מד טמפרטורה - כדאי להתקין בחדרים הממוזגים מד טמפרטורה, בעזרתו ניתן לכוון את התרמוסטט של המזגן, כך שהטמפרטורה תעמוד על הטמפרטורה המומלצת - כ-25 מעלות, החוסכת בחשמל.

6. הקטנת צריכת החשמל -חשוב לזכור שכל הורדה של הטמפרטורה במעלה אחת מגדילה את צריכת החשמל למיזוג אוויר בכ-5%

7. סגירת פתחים מיותרים - מומלץ לסגור היטב את הפתחים דרכם עלול אוויר חם לחדור אל החדר הממוזג ואת דלתות החדרים שלא מעוניינים לקרר, על מנת לשמור על אפקטיביות המזגן.

8.כיוון פתחי המזגן כלפי מעלה - כדאי לכוון את פתחי פיזור האוויר הקרכלפי מעלה, מכיוון שאוויר קר יורד למטה, כך שנוצרת סירקולציה אפקטיבית יותר של פעולת קירור החדר

9.כיבוי המזגן ביציאה מהחדר - יש להפסיק את פעולת המזגן כאשר עוזבים את  החדר לזמן ארוך, על מנת לחסוך בצריכת החשמל.

10.שימוש במאוורר - רצוי לשקול להשתמש במאוורר בשעות ובימים שאינם חמים ולחים במיוחד. אמנם המאוורר מכשיר שונה מהמזגן, אך בתנאים הללו הוא עשוי ליצור הקלה ותחושת נוחות מסוימת - תוך חיסכון רב בחשמל.

 

המלצות לבחירת מזגן חדש

בחירת החלל –  מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע  לגבי גודל  המזגן  והתאמתו לגודל החלל שצפוי לקרר בקיץ או לחמם בחורף. יש לציין בפניו אם מדובר בחללהפונה לכיוון דרום או מערב והאם מדובר בחללים הממוקמים מתחת לגג. בחירה לא נכונה של גודל המזגן ביחס למיקומו עלולה לגרום לתפקוד לא יעיל של המזגן בהתאם להרגלי השימוש. כמו כן, במקרים מסוימים יש לשקול התקנת מזגניםבודדים, עבור החדרים שמעוניינים למזג, על פני התקנת מזגן מיני- מרכזי.

התאמת מערכת החשמל – יש להזמין חשמלאי  מורשה על מנת שיבדוק האם מערכת החשמל בדירה מותאמת לחיבור ולהפעלה של המזגן. אם חיבורהחשמל הינו תלת-פאזי והמזגן גדול, מומלץ לבחור במזגן תלת-פאזי, ובכך לנצלאת חיבור החשמל לדירה באופן יעיל יותר, וגם ליהנות מיתרונותיו של מזגן תלת-פאזי - יעיל יותר,  שקט יותר ובעל התנעה "רכה" יותר.

יעילות – יש להקפיד שהדירוג האנרגטי של המזגן יהיה קרוב ככל האפשר לדירוג האנרגטי A  (A - היעילות הגבוהה ביותר, G - היעילות הנמוכה ביותר), היותומזגנים בעלי דירוג אנרגטי הקרוב ל A יעילים יותר וחסכוניים יותר בחשמל.

מזגן עם השהייה - מומלץ לבחור מזגן בו המדחס עובד באופן רציף, אך עם תפוקה משתנה (אינוונטר/השהייה), מצב המאפשר לשמור על טמפרטורת חדר קבועה וצריכת חשמל נמוכה עד כ- 30% ממזגן רגיל.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה