כביש מספר 1: נפתח לתנועה הקטע החדש בין מחלף חמד למחלף שורש



ממשיכים לשדרג את כביש מספר 1, היום (א') נפתח לתנועה הקטע החדש בין מחלף חמד למחלף שורש בכביש מערב. ביום רביעי השבוע ייפתח גם הקטע בכיוון הנגדי

עבודות השדרוג של כביש 1 מתבצעות כיום במלוא המרץ, באמצעות חברת נתיבי ישראל, בכל קטעי הכביש שבין שער הגיא לירושלים. במסגרת הפרויקט ההנדסי המורכב, מורחב הכביש לשלושה נתיבים, לכל כיוון תוך שיפור הבטיחות לאורך הקטע המשודרג על ידי ביטול סיבובים חדים, עליות תלולות והוספת שוליים רחבים בצדי הדרך. התוכנית כוללת הקמת מערכת מסועפת של גשרים ומנהרות וכן שלושה מחלפים חדשים, בנווה אילן, חמד והראל.

גשר הראל הישן, שנבנה לפני עשרות שנים יבוטל בקרוב. במקומו ייכרתו שתי מנהרות, באורך של כ-700 מטר כל אחת שיעברו מתחת לרכס הראל. סמוך למחלף החדש יוקם מסוף תחבורה ציבורית שישרת את הנוסעים לירושלים ולתל אביב. במסגרת התכנית, יבוטל קטע הכביש המסוכן, בסיבוב מוצא, במקומו הולכים ומוקמים שני גשרים מקבילים, בני שלושה נתיבים, באורך של כ-800 מטר, המתנשאים מעל עמק מוצא.    
 
שדרוג כביש מספר 1 ישפר את זרימת כלי הרכב באחד מעורקי התנועה המשמעותיים ביותר בישראל.
היום (א') נפתח לתנועה הקטע החדש בין מחלף חמד למחף שורש, הקטע הנגדי ייפתח ביום רביעי השבוע. הכביש החדש כולל שלושה נתיבים בכל כיוון מה שעתיד להקל משמעותית על התנועה והעומסים בכביש. 
 
כזכור, בסוף חודש מרץ, נפתח לתנועה מחלף נווה אילן מחלף חדש המשמש את כל הבאים לנווה אילן, טלז סטון, קרית יערים וישובי הסביבה ויחסוך תנועה מיותרת של כלי רכב שנסעו עד כה בכביש 1 ובתוך הישוב אבו גוש.

תמונות: חברת נתיבי ישראל  

 

 

 

 

 
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה