בריכת ירושלים תישאר פתוחה



לאחר שנים של מאבק שהובל על-ידי עיריית ירושלים ותושבי העיר, בריכת ירושלים תישאר פתוחה. במסגרת ההסכם החדש תיבנה בריכה ציבורית חדשה לטובת התושבים

בריכת ירושלים תישאר פתוחה בעקבות החלטת בית המשפט העליון, המאשרת את הסכם הגישור בין העירייה לבין בעלי הזכויות במתחם, במסגרתה תיבנה בריכה חדשה שתועבר לעירייה.

עיריית ירושלים ובעלי הזכויות במתחם הבריכה הגיעו להסכם בהליך גישור,  לפיו בריכת ירושלים תישאר פתוחה, ובמסגרת פרויקט בניה חדש, תיבנה בריכה ציבורית חדשה ומתקדמת לטובת תושבי העיר.

כזכור, עיריית ירושלים עתרה לבית המשפט ומנעה את סגירתה של הבריכה. העירייה ראתה חשיבות בהבטחת המשך פעילותה של הבריכה כבריכה עממית, הפתוחה לשימוש הציבור הרחב ופעלה בשיתוף 'הועד למען בריכת ירושלים' לדאוג לאינטרס הציבורי ולהשארתה של בריכת ירושלים כבריכה לטובת הירושלמים.

בכך הגיעה הסאגה שהחלה כבר בשנת 2009, עת הודיעו בעלי זכויות במתחם, מושב שורש והאחים אלה, על כוונתם לסגור את הבריכה ששימשה את תושבי העיר ובתגובה יזמה העירייה הליך משפטי למניעת הסגירה.

בעקבות ערעור של בעלי הבריכה ופסק הדין של בית המשפט המחוזי הודיעו בעלי הבריכה כי הם סוגרים את הבריכה ועל כן עיריית ירושלים עתרה לבית המשפט העליון. העירייה והיזמים, בהמלצת בית המשפט העליון הגיעו להליך גישור בו הוסכם להשאיר הבריכה פתוחה ובניית בריכה חדשה לפי תכנון חדש למתחם.

הבריכה החדשה, תהיה בבעלות העירייה ותופעל על ידה לטובת כלל תושבי העיר. כאמור,בית המשפט אישר את הסכם הגישור בין העירייה לבעלי הזכויות במתחם.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי  "אני שמח שהאינטרס הציבורי ניצח והמאבק שלנו להשארת בריכת ירושלים פתוחה לרווחת התושבים הצליח.  הפיכתה של בריכת ירושלים לבריכה בבעלות העירייה, תבטיח את פעילותה כבריכה עירונית הפתוחה לשימוש הציבור הרחב. אני מודה לסגני וממלא מקומי קובי כחלון שריכז את המאבק ולא הרפה עד להשגת התוצאה".

 

תמונה: flash 90/ אביר סולטן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה