תושבי רחוב יעקב סלמן בבית הכרם: "בניית כיתות הגן תוביל לכאוס תחבורתי"



ברחוב יעקב סלמן בשכונת בית הכרם תתחיל בקרוב בנייה של כיתות גני ילדים, התושבים ברחוב נדהמו לגלות כי כניסת הגנים תהיה מאמצע הרחוב שהרי מדובר ברחוב הולנדי ללא מוצא מה שעלול להוביל לפקקי תנועה ובעיות תחבורה קשות ברחוב

רחוב יעקב סלמן הינו רחוב הולנדי, רחוב משולב, שעל פי הגדרתו בתקנות התעבורה הוא "דרך המיועדת למשחקי ילדים, להולכי רגל ולרכב" כמו כן "הנוהג ברכב ברחוב משולב יאפשר להולכי הרגל ולילדים המשחקים בו את פעילותם ולא ימשיך בניסעה אלא אם כן הבטיח שנסיעתו לא תסכן אותם".

כעת מתכננת עיריית ירושלים לבנות ברחוב 2 כיתות גן נוספות ואילו נציגי הרחוב נדהמו לגלות, כי הכניסה לגני הילדים צפוייה להיות מאמצע הרחוב ולא מרחוב אחר.
 
כאמור, מדובר ברחוב הולנדי בו ישנן בעיות תחבורה קשות ביותר, שמקשות על תושבי הרחוב עוד בטרם בניית הגנים. בנייתם של גני ילדים באופן שהכניסה לגנים תהיה מהרחוב עצמו משמעה תנועה של עשרות כלי רכב בפרק זמן קצר מאוד מדי יום בשעות הבוקר ובשעות הצהריים, מה שלטענת תושבי השכונה יוביל באופן ודאי לקטסטרופה תחבורתית ולסכנה ממשית להולכי הרגל ולנהגים. בתוך כך מציינים התושבים הדבר יוביל לפגיעה חמורה ברווחתם של תושבי הרחוב, שייאלצו להתמודד בכל יום עם עומסי תנועה קשים ביותר שלא יאפשרו תנועה ברחוב.
 

תושבי הרחוב פנו לעיריית ירושלים בדרישה שתעצור את עבודות הבנייה עד לבחינה מחודשת של המציאות התחבורתית ברחוב ומציאת פתרונות לכניסה נפרדת לגנים, אשר לא תהיה מרחוב יעקב סלמן, בשילוב עם מגרש חנייה גדול לרווחת באי הגנים תוך שיתוף מלא של נציגי תושבי הרחוב.
היום (ד') הם עתידים להפגש עם סגן ראש העיר, ניר תמיר מחזיק תיק התחבורה בעירייה. 

רמי תומיקינה, נציג וועד הפעולה המתגורר ברחוב סיפר לאתר 'ירושלים נט' "אין לנו כל בעיה עם פתיחתם של כיתות גן חדשות אפילו להפך, אנחנו פשוט רוצים למצוא פיתרון למצב. כי מדובר ברחוב הולנדי, ללא מוצא וללא מדרכות וגם ככה יש ברחוב מצוקת חנייה. כך שאם עכשיו תיתווסף כניסה לגני ילדים והורים רבים יגיעו לשים ולקחת את ילדיהם מהגן, הדבר עלול לגרום לכאוס תחברותי ברחוב. מה גם שאנחנו לא רוצים שאיכות החיים שלנו תיפגע. אנחנו צופים שתוך כמה ימים יהיה שם אסון בטיחותי אם לא נמנע את בניית הכניסה של הגנים מרחוב יעקב סלמן. הצענו פיתרון שהכניסה לרחוב תהיה מרחוב מרכזי ליד עם חניות ולא מהרחוב שלנו". 

מהעירייה נמסר בתגובה "לאור הגידול המבורך במספר הילדים בשכונת רמת בית הכרם עלה הצורך לבניית 2 כיתות גן נוספות. על פי תכנית בנין עיר מאושרת, המגרש ברחוב יעקב סלמן מיועד להקמת 3 כיתות גן ופונקציה ציבורית נוספת. עם זאת, בשלב זה ובהתאם לצורך, הוחלט על הקמת 2 כיתות גן בלבד. כל ההיתרים הנדרשים לבינוי הכיתות יעשו ע"פ חוק ונושא תנועת הרכבים ברחוב ומתחם החניה נבחנים ע"י יועצת תנועה מוסמכת אשר תעביר את המלצותיה תוך התחשבות בטענות הדיירים".

 

תמונה: (אילוסטרציה) flash 90/ יוסי זמיר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה