הותר לפרסום: פוענח פיגוע הדריסה ב"ציר הכוהנים"



בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי בשיתוף מחוז ירושלים במשטרת ישראל, פוענח פיגוע הדריסה ב"ציר הכוהנים" בשכונת א-טור בירושלים, שבוצע במוצאי שבת, ה-25 באפריל 2015. כזכור, בפיגוע נפצעו 4 שוטרי מג"ב, באורח קל עד בינוני

מכלל הראיות שנאספו בזירת הפיגוע ובמהלך החקירה עולה כי מבצעו הינו פאדי מג'די מחמד צאלח, בן 31, תושב מחנה הפליטים שעפאט, בעל תעודת זהות ישראלית, אשר ביצע את פיגוע הדריסה על רקע לאומני.

לאחר הפיגוע נמלט צאלח מהזירה, תוך שהוא נוטש את רכבו, ובורח למקום מסתור. נעשה ניסיון לעצור אותו בביתו, עוד באותו לילה, ללא הצלחה. אך למחרת (26 אפריל), הוא הסגיר עצמו לידי משטרת ישראל, והועבר לחקירת שב"כ.

טרם מעצרו ניסה צאלח לשבש את החקירה, וזאת באמצעות תיאום גירסאות כוזבות עם בני משפחתו.

עוד עלה בחקירה כי מדובר בפיגוע דריסה מתוכנן מראש, אשר בוצע לאחר שהמפגע שקל את האפשרות לבצעו במספר מקומות, ביניהם בשכונת מאה שערים בירושלים או באשדוד. בפועל, ההחלטה על מימושו בשכונת א-טור התקבלה בו במקום, לאחר שזיהה הזדמנות, והאיץ את רכבו לעבר שוטרי מג"ב.

יצוין, כי ערנותם של שוטרי מג"ב, אשר נכחו במקום, מנעה פגיעה חמורה וקטלנית יותר בקבוצת שוטרים גדולה.

כזכור, פיגוע דריסה זה, שבוצע עשרה ימים לאחר פיגוע דריסה נוסף בירושלים (15 אפריל) בסמוך לגבעה הצרפתית, ואשר בו נרצח שלום שרקי ז"ל ונפצעה קשה שירה קליין. 

צילום: (אילוסטרציה) נתי שוחט flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה