השר אריאל לצמרת המשטרה: "לפתוח מחדש את שער האריות ביום ירושלים"



במכתב שהעביר הבוקר (ב') השר אורי אריאל למפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב משה (צ׳יקו) אדרי ולמפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו דורש השר לפתוח את שער האריות ביום שחרורה של ירושלים ולאפשר לעשרות אלפי החוגגים שיגיעו בשבוע הבא לירושלים לצעוד דרכו לעיר העתיקה ולכותל המערבי

"מראה רבבות הצועדים הנכנסים לעיר העתיקה מכל עבריה הפך להיות הסמל של יום ירושלים. כניסת החוגגים ביחד עם דגלי ישראל ביטא את ריבונות ישראל על ירושלים".

השר מדגיש כי "איסור המעבר בשער האריות ביום ירושלים מבטא חולשה המקרינה על הריבונות של מדינת ישראל בירושלים השלמה" לפיכך דורש השר אריאל ממפקד המחוז ומהמפכ"ל לבחון מחדש את ההחלטה ההיא כדי לאפשר לצועדים להיכנס גם דרך שער האריות ולהשיב את הצעדה למסלולה המקורי.

השר אריאל מוסיף ומבהיר כי אם לא תינתן האפשרות לכלל הצועדים להיכנס דרך שער האריות, מתכוון השר אריאל לעבור דרך השער בעצמו בליווי מאה צועדים.

לשער האריות חשיבות סמלית רבה עקב העובדה שדרכו פרצו הצנחנים ושיחררו את העיר העתיקה במלחמת ששת הימים. לפני כ5 שנים, בעקבות הקמת הרכבת הקלה לא איפשרה המשטרה לחוגגים לצעוד דרך השער ומאז דה פקטו אינה מאפשרת למעשה לצועדים להתקדם לעבר שער האריות והם נאלצים להסתפק בשער שכם. באותם ימים התריע השר אריאל (באותו זמן חבר כנסת) כי איסור שכזה יהפוך לאיסור קבוע ויהיה בכייה לדורות, כפי שאכן קרה בסופו של דבר.

ביום ראשון הבא תתקיים בירושלים צעדת "ריקוד הדגלים" המסורתית המתקיימת ברציפות למעלה מ30 שנה. עשרות אלפי החוגגים יוצאים מתקבצים מכל רחבי הארץ וממקומות שונים ברחבי העיר ירושלים ומתקדמים כולם בשירה וריקודים אל שערי העיר העתיקה ולרחבת הכותל המערבי.

השר אורי אריאל הוסיף וקרא לציבור להגיע בהמוניו לצעדה: "אני קורא לציבור להצטרף אלי לחגוג את חגה של ירושלים בריקוד הדגלים, להצהיר אמונים לעיר הקודש, ולהעלות על נס את פועלם של חיילינו, חיילי צה"ל, ששיחררו את ירושלים מהכיבוש הערבי". 

בתוך כך, בפגישה שהתקיימה אתמול בין הרב חיים דרוקמן ומפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, לקראת צעדת ריקוד הדגלים שעתידה להתקיים ביום ירושלים, קרא הרב למשתתפי האירוע להימנע מכל גילוי של אלימות פיזית או מילולית מצד משתתפי הצעדה. מפקד המחוז אמר כי משטרת ירושלים תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד מפירי הסדר ופורעי החוק. בשנתיים האחרונות, בעקבות פגישות בין הרב דרוקמן ומפקד מחוז ירושלים בירושלים חלה ירידה משמעותית בכמות האירועים במהלך המצעד ובחומרתם. הרב דרוקמן שב וקורא למשתתפים לאפשר לאירוע להתקיים כחוויה וחגיגה משמעותית ולהקפיד על שמירת החוק והסדר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה