ירושלים תקים קרן השקעות ביוצרים עצמאיים



עיריית ירושלים מקימה בימים אלה קרן השקעות באמנים עצמאיים, בהיקף של 10 מיליון שקלים מידי שנה. המיזם הוא חלק מתכנית החזון לבירה;ירושלים 2020

במסגרת התכנית יוקצו בשלב הראשון כ-50 מיליון שקלים לתמיכה ביוצרים עצמאיים, מתעשיות הבמה, תיאטרון, קולנוע, מחול, מוסיקה, אמנות פלסטית, וידאו ארט ועולמות רב תחומיים נוספים. תוקם וועדה מקצועית מיוחדת שתרכז את הבקשות לתמיכה ותחליט על אופן חלוקת המשאבים. בנוסף, תפעל הקרן לייסד חללי יצירה ותצוגה ברחבי העיר ותסייע בפיתוח קבוצות אמנים והנחייה לחשיבה עסקית.במקביל ממשיכה העיר להשקיע בתשתיות ברות קיימא לטיפוח תעשיית תרבות ואומנות. בימים אלה החלה בנייתו של  'קמפוס ירושלים לאמנויות', כמו גם קמפוס ביה"ס לאומנויות 'בצלאל'.

בשנים האחרונות הופכת ירושלים לאטרקטיבית יותר ויותר לתעשיית הבמה, הקולנוע והאמנות בארץ.בעיר פועלים בתי הספר הגדולים בארץ לאומנויות, בהם: בצלאל, הדסה, סם שפיגל, ניסן נתיב, מוסררה, מעלה ואחרים, והם מהווים קרקע פורייה לצמיחה של התחום. ההחלטה על הקמת הקרן מגיעה לאחר שנעשו בשנים האחרונות שורה של מהלכים לפיתוח תעשיית האומנות והתרבות בבירה, ביניהם: הקמת בית הנסן – מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה;בית מזי"א לקבוצות התיאטרון הירושלמיות; וייסוד המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, שהצליח לעשות מהפכה על המסכים, כאשר 25% מהפקות הקולנוע הישראליות מצטלמות כיום בירושלים, ומעל70 הפקות קולנוע וטלוויזיה הצטלמו בעיר ב-6 השנים האחרונות, ביניהם הפקות בינלאומיות גדולות.

ראש העיר ניר ברקת, אמר כי "עיר בלי תרבות היא עיר בלי נשמה. אחרי שהכפלתי את תקציבי התרבות, והגדלנו באופן דרמטי את היצע אירועי האמנות והתרבות המתקיימים בירושלים, אנחנו מוכנים להתקדם לשלב הבא. ההחלטה להשקיע באמנים עצמם היא אסטרטגית. בירושלים מתפתח אקוסיסטםאמיתי של אמנות ויצירה, אנחנו רוצים להעצים אותו ולהפוך את הבירה למקום שאמנים עצמאיים יכולים לשגשג בו".

ההחלטה על הקמת הקרן התקבלהבמסגרת עבודת המחקר והפיתוח שנעשתה לירושלים בחודשים האחרונים ביוזמת ראש העיר ניר ברקת, ויחד עם צוות חשיבה בינלאומי, בראשם אבי תורת האסטרטגיה והניהול פרופ' מייקל פורטר, פרופ' ריצ'ארד פלורידה וראש העיר ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג.הצוות בחן את היתרונות היחסיים שיש בירושלים והגדיר את המוקדים בהם יש להשקיע משאבים בחמש השנים הקרובות.בסופה גובשה "תכנית ירושלים 2020", שיחשוף ברקת בכנס מיוחד שייערך במוזיאון ישראל ביום ראשון, ותוגש לראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה חגיגית, לרגל יום ירושלים.

 תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה