30 שנות מאסר לתושב מזרח ירושלים בגין עבירות של ניסיון רצח של יהודים



30 שנות מאסר נגזרו הבוקר (ד') על תושב מזרח ירושלים שהואשם שסייע לארגוני טרור כנקמה על פעילות מדינת ישראל במסגד "אלאקצא" ובשטחי עזה, בתוך כך, הוא אימץ שיטת פעולה של חיתוך צינורות גז על מנת להביא להרג המוני

הנאשם יליד 1965, נשוי ואב לשישה ילדים בגילאי 8- 24 שנים, מתגורר עם משפחתו בג'אבל מוכבר, עבד בעבודות בניין ולפני כשלוש שנים הפסיק לעבוד ומשתכר מקצבאות הביטוח הלאומי. בשנת 2012 החליט הנאשם לסייע לארגוני הטרור הפלסטיניים במלחמתם בישראל כנקמה על פעילות מדינת ישראל במסגד "אלאקצא" ובשטחי עזה. תחילה ביקש להמית באמצעות גרזן ולאחר ששמע על פיצוץ גז בבניין מגורים שהביא לקריסת הבניין על יושביו ולהרג 3 בני משפחה, אימץ שיטת פעולה של חיתוך צינורות גז בבנייני מגורים על מנת להביא להרג המוני. 

באישום הראשון- בחודש מרץ 2012 החליט הנאשם לבצע פיגוע חבלני של דקירת יהודי למוות באמצעות גרזן. ביום 2.4.12 ארב הנאשם בשער שכם לקורבן ולאחר שעה קלה נקלע לדרכו יהודי חרדי יליד 1942. הנאשם הלם על ראש הקורבן 2-3 מכות בעודו צועק "אללה אכבר", המתלונן ניסה להימלט, הנאשם רדף אחריו, המתלונן הסתובב וניסה לחטוף את הגרזן, הנאשם נפל לאחור והמתלונן תפס את הגרזן שנשמט מידיו. המתלונן הובהל לבית החולים עם חתך בצד שמאל של ראשו, שבר קטן בגולגולת וחתך באצבע יד שמאל.

באישום השני- ביום 23.2.14 חתך הנאשם באמצעות מספרי גבס צינור בבניין מגורים ברחוב רובוביץ 313 בשכונת ארמון הנציב, על מנת לגרום לפיצוץ גז וקריסת הבניין על יושביו במטרה להביא למותם על רקע לאומני. כתוצאה מכך, נגרמה דליפת גז וגז רב זרם לתוך חלל חדר המדרגות.

באישום השלישי- ביום 2.3.14 חתך הנאשם באמצעות מספרי גבס צינור גז בבניין מגורים ברחוב מרגלית 306 בשכונת גילה, על מנת לגרום לפיצוץ גז וקריסת הבניין על יושביו במטרה להביא למותם על רקע לאומני. כתוצאה מכך, נגרמה דליפת גז, אדי גז יצאו מהצינור וריח עז של גז התפשט בחדר המדרגות.

באישום הרביעי- ביום 2.3.14, לקראת הצהריים, חתך הנאשם באמצעות מספרי גבס צינור גז בבניין מגורים ברחוב בונה 3 בשכונת גילה, על מנת לגרום לפיצוץ גז וקריסת הבניין על יושביו במטרה להביא למותם על רקע לאומני. כתוצאה מכך, נגרמה דליפת גז, ריח חזק של גז התפשט והבניין פונה מיושביו.

באישום החמישי- ביום 4.3.14 חתך הנאשם באמצעות מספרי גבס את צינור גז הראשי בלחץ ביניים וצינור המוביל גז לאחת הדירות, בבניין מגורים ברחוב רובוביץ 311 בשכונת ארמון הנציב. כן הדליק נר והניח אותו על מעקה חדר המדרגות, במרחק של מטר מארון צינורות הגז והשאיר בסמוך נייר טואלט בוער. במעשיו ביקש הנאשם לגרום לפיצוץ גז וקריסת הבניין על יושביו במטרה להביא למותם על רקע לאומני. כתוצאה מכך, נגרמה דליפת גז, ריח גז התפשט בבניין ונשמעו קולות של זרימת גז. 

באישום השישי- במועד שאינו ידוע במדויק, חתך הנאשם באמצעות מספרי גבס צינור גז בבניין מגורים ברחוב המחתרות 353 א', על מנת לגרום לפיצוץ גז וקריסת הבניין על יושביו במטרה להביא למותם על רקע לאומני. הצינור לא היה מחובר בפועל לגז ונמנעה דליפת הגז.

באישום השביעי- בארבעה מועדים נוספים, חתך הנאשם בארבעה בניינים שונים בירושלים את צינור הגז המוביל גז לאחת מהדירות בבניין, על מנת לגרום לפיצוץ גז וקריסת הבניין על יושביו במטרה להביא למותם על רקע לאומני. 

 

תמונה: flash 90/ אביר סולטן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה