פרס פיינשטיין ליזמות עירונית הוענק לעיריית ירושלים



קרן רוני פיינשטיין העניקה לעיריית ירושלים את הפרס השנתי ליזמות עירונית על פיתוח תכנית יום לימודים ארוך במערכת החינוך במזרח העיר

מנהלת האגף לחינוך ערבי ואנשי צוותה, זיהו כי ישנה חשיבות רבה להפיכת בתי הספר במזרח העיר למרכזים שיספקו עבור התלמידים מענה חינוכי רחב ומקיף. ראש העיר ומנכ"ל העירייה תמכו בקידום ומימוש התוכנית ולצורך כך הוקם צוות משימה עירוני בהשתתפות האגפים השונים בעירייה; חינוך, נוער, רווחה, ספורט וחברה. בהתגייסות מהירה של כלל הגורמים, כולל מנהלי בתי הספר במזרח העיר סוכם תוך שבועות ספורים, על הפעלה מידית כשלב ראשון של הפרויקט ב-10 בתי ספר על יסודיים, בהם יוארך יום הלימודים לשעות אחר הצהריים וייתן מענה חינוכי והעשרה מקצועית לתלמידים.

מנכ"ל עיריית ירושלים עו"ד אמנון מרחב קיבל את הפרס בשם העירייה ואמר "הדרג המקצועי בעירייה הוכיח שוב כי הוא מוביל מהלכים משמעותיים, יוזם ומקדם פרויקטים המשלבים, חדשנות, חזון  וההבנה עמוקה של צרכי הציבור. אנו מיישמים אסטרטגיה ותפיסת עולם המדרבנת מנהלים ועובדים בעירייה ליזום לקדם ולפתח תכניות חדשניות, יצירתיות, אשר יובילו את העיר קדימה ויממשו את האחריות המוטלת עלינו כלפי התושבים. הצלחתנו היא כפולה, פעם אחת במהירות השיא שבה הוקם הפרויקט ובפעם השנייה, בכך שבתי הספר הפכו למוקד ומרכז חיים חינוכי ומקצועי לתלמידים ומקום בו שוהים בני הנוער עד שעות אחה"צ המאוחרות ומוצאים בו מענה רחב."

מרחב הוסיף הודה לחברי ועדת הפרס וברך על המפעל החשוב לזכרו של רוני פיינשטיין ז"ל, מנהלה הכללי הראשון של עיריית ירושלים, אדם רב-זכויות אשר זכה לקחת חלק בבנייה ובעיצוב של ירושלים. חברי ועדת הפרס – פרופ' יולי תמיר - נשיאת שנקר מר יונה יהב; מר דורון מילברג, מר עוזי ברעם; מר בוריס קרסני; מר חיים כהן; מר אהרון פוגל; גברת קרן דורון-כץ; גברת מיכל מנקס; יובל בקר וטל בקר-פיינשטיין.

תכנית יום לימודים ארוך במזרח העיר-

הפרויקט החל לפעול בתחילת פברואר 2015, במסגרתו במשך 4 ימים משעות אחר-הצהריים, לאחר סיום יום הלימודים, נהנים 2,100 תלמידים ב-10 בתי ספר שונים במזרח העיר מהפעילויות המוצעות במסגרת הפרויקט. 

הפרויקט מפעיל חוגי העשרה בתחומי ספורט, חברה, אומנות ופנאי. קורסים בהכשרות מקצועיות וקבוצות תמיכה רגשית. במסגרת הפרויקט:

חוגי העשרה מגוונים לטיפוח יכולות וכישרונות התלמידים: דבקה, אומנות, דרמה, שח-מט , צילום, מד"צים ,טניס שולחן, קפוארה, צילום , כדורגל, כדורסל, רובוטיקה.

הכשרה מקצועית שיכולה להוות בסיס לרכישת מקצוע עתידי: במחשבים - פיתוח אפליקציות, Scratch, IT-Essential. בתחומים אחרים: ספרות לגברים.

הכלה ותמיכה רגשית לתלמידים המשתתפים בפרויקט.

הפרויקט המוצע הינו מודל חדשני, חינוכי-חברתי-מקצועי שמציב את בתי הספר כאחראים על מעגל חיים רחב יותר של התלמידים. בפרויקט זה בתי הספר לוקחים אחריות על הפעלת פעילויות חינוכיות, טיפוליות ומקצועיות בשעות אחר הצהריים לאחר סיום שעות ההוראה הפורמאליות.

התכנית מהווה מסגרת מוגנת, מקדמת ותמכת עבור התלמידים לאחר סיום שעות הלימודים, שבו לרבים מהם אין מענה מתאים. התכנית תקנה לתלמידים הכשרה מקצועית ואופק תעסוקתי שאינו מותנה רק בטיב תעודת הבגרות. כל זאת תוך פיתוח תחומי עניין, גילוי כישרונות ופיתוח כישורי חיים שיפתחו את תחושת ההצלחה והמסוגלות האישית בקרב התלמידים לצד החיבור לבית הספר וחיזוק ערכים חברתיים כגון; סולידריות חברתית, מעורבות פעילה, גישה חיובית ונתינה, התמדה ומסירות.

חבר השופטים בחר בפרויקט שכן הוא מהווה לדעתם פעילות שהינה מעבר לתפקיד המוצהר והמוגדר של הרשות המקומית. מנימוקי השופטים "הפרויקט של הארכת יום לימודים במזרח ירושלים, הפועל להיטיב עם בני הנוער  ממזרח העיר,  תוך העשרה בתחומים השונים, תמיכה רגשית  והכשרות מקצועיות, משקף את החדשנות ואת החשיבה המקורית של הפרויקט."

חבר השופטים אף ציין כי לא היה בטוח שהפרויקט יצליח בזמן כה קצר, אולם, חברי הועדה שביקרו בירושלים כדי לראות את הפעילות בשטח, התרשמו עמוקות מהמסירות של הצוות החינוכי ומאיכותה של החוויה החינוכית המוצעת לבני הנוער שבעבר לא זכו ליהנות מחוגים ופעולות העשרה בשעות שלאחר בית הספר. 

הפרס ניתן לזכרו של עו"ד פיינשטיין, לשעבר מנכ"ל עיריית ירושלים, שהלך לעולמו לפני כשלוש שנים. לאחר פטירתו, הקימו בני משפחתו וחבריו קרן לזכרו, המעניקה פרס שנתי לפרויקט ייחודי בחדשנות וניהול אותו יוזמים מנכ"לים או מזכירים ברשויות ומועצות מקומיות. הפרס ניתן למיזמים המביאים לידי ביטוי הצטיינות, חדשנות ויזמות בניהול, שיפור השירותים העירוניים והקהילתיים בדגש על נושאים חברתיים.

 

תמונות: באדיבות דוברות העירייה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה