תג מאיר: תלמידים יהודים ונפגעי פשעי שנאה נסעו יחד ברכבת הקלה



עשרות תלמידים מכל רחבי הארץ נסעו היום (יום ב') ברכבת הקלה וידברו ערבית, זאת במחאה על התקפות אלימות נגד דוברי ערבית בתקופה האחרונה

מחאה נגד גל ההתקפות האלימות נגד דוברי ערבית ברחבי הבירה נערכה היום – עשרות תלמידים מכל רחבי הארץ השתתפו היום בנסיעה ברכבת הקלה ושוחחו בערבית. התלמידים עלו לרכבת דקות ספורות לאחר ניסיון הדקירה בצפון העיר. 

באירוע השתתף טומי חסון שהותקף לאחרונה בתחנה המרכזית בירושלים לאחר ששוחח בערבית. חסון אמר כי "המטרה היא שלא יפחדו מכל מי שמדבר ערבית ולשנות את החשיבה של החברה היהודית. שיסתכלו על דוברי ערבית כמו שמסתכלים על יהודים".

התלמידים חילקו שיחונים בערבית, ודפים עם קוד QR המוביל לעמוד אינטרנט ובו ברכות שונות בשפה הערבית. בסיום הנסיעה התקיים טקס בסמוך לרחבת הר הרצל בהשתתפות התלמידים וצוותי ההוראה. באירוע לקח חלק מנהל מינהל החינוך בעיריית ירושלים משה טור פז. לדבריו " מספיק לנסוע ברכבת הקלה בירושלים ולראות שההסתגרות לשבטים שבטים של בחברה הישראלית היא אשליה. למעשה אנחנו חיים אחד בתוך השני ואם לא נלמד לעשות את זה – אז יהיה לנו הרבה פחות טוב במדינה הזו. זו דרך לא קלה ויש בה הרבה סיכונים".

הטקס הסתיים בשירת התקווה. האירוע הוא יוזמה משותפת של תג מאיר – קואליציית ארגונים נגד פשעי שנאה וגזענות, ושל מטח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית.

מרים דרמוני, ראש תחום אזרחות וחיים משותפים במט"ח אמרה: "חינוך הוא תשובה לתופעה המדאיגה והגוברת של פשעי שנאה. לקראת ל"ג בעומר, החלטנו להדליק את אש התקווה ברכבת הקלה בירושלים. יחד עם מורים ותלמידים, נביא לקירוב לבבות. כולנו הרי רוצים לחיות בחברה שבה כל איש ואישה יחוש שמכבדים אותו במרחב הציבורי. זו המהות של החיים במדינה דמוקרטית."   

יו"ר תג מאיר- גדי גבריהו: "אנו מגנים את כל הניסיונות לפגוע בחפים משפע - משני הצדדים. תשובת הנגד ההולמת להתגברות פשעי השנאה, גזענות ותגי מחיר, הינה תגבור לימודי השפה והתרבות הערבית ומפגשים בין יהודים וערבים. לא ניתן לפגוע  בחפים מפשע רק כיוון שהעזו לדבר בשפה הערבית. "

 

צילום: יוסי זמיר, תג מאיר


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה