נערכים לל"ג בעומר



צוותי העירייה הכשירו בכל שכונה אזורים להבערת מדורות, הוכשרו אזורים מונגשים לבעלי מוגבלויות, העירייה תרכז מצבורי עצים לשימוש התושבים. בנוסף, תבוצע אכיפה למניעת פגיעה במרחב הציבורי ובגני המשחקים

עיריית ירושלים נערכת לקראת ל"ג בעומר וקיום המדורות המסורתיות, והכשירה שטחים ייעודים ומוסדרים להקמת המדורות בכל רחבי העיר. 

איתור השטחים והכשרתם בוצעו באמצעות מנהלי הרובעים העירוניים בשיתוף המינהלים הקהילתיים בכל שכונה. בשבועות האחרונים קיימו עוברי האגף לשיפור פני העיר יחד עם מנהלי הרובעים ונציגי השכונות סיורים בכל חלקי העיר והוכשרו השטחים למדורות. נבחרו שטחים שיאפשרו נגישות מהירה לרכבי כיבוי וחירום, נגישות לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, שיוכלו לקחת חלק בחגיגות השנה מבלי להסתכן. השטחים שנבחרו נוקו מעשבים, יושרו והוסדרו לטובת המדורות. 

לקראת החג יפורסמו בכל שכונה האזורים המותרים להקמת מדורות והנחיות בטיחות באמצעות פליירים, שילוט בשכונות, באתר האינטרנט העירוני, בפייסבוק של עיריית ירושלים ובאפליקציה העירונית.

גם השנה תרכז העירייה מצבורי עצים למדורות לשימוש התושבים בימים שלפני ל"ג בעומר: (כמות העצים מוגבלת).

יום שני 5.5 ברובע מזרח: רח' שמעון הצדיק, יד המורה, מתנ"ס הגבעה הצרפתית, רחוב החייל

ביום שלישי 6.5 ברובע דרום בשכונות: גילה- ברח' המרגלית וצביה ויצחק, ארמון הנציב- ברח' מאיר אפשטיין, הר חומה- ברח' שמואל מאיר.

החל מיום שלישי 6.5 ברובע מרכז: מתחם שנלר

פרויקט הכשרת שטחי המדורות הורחב השנה לכל חלקי העיר, לאור הצלחת הפיילוט שקיימה  העירייה בשנה שעברה בשכונות דרום העיר.

בעירייה מציינים כי השנה תתבצע אכיפה מוקפדת וסיורים רבים למניעת פגיעה בגני משחקים, ספסלים, שולחנות הממוקמים במרחב הציבורי. בערב ל"ג עומר ולפניו, יסיירו צוותי הפיקוח העירוני ביחד עם צוותי הגננות באתרי המדורות, בגנים ובפארקים ברחבי השכונות, ויאכפו את שמירת הסדר הציבורי.

העירייה בשיתוף מכבי האש מפרסמת הנחיות לשמירה על בטיחות בל"ג בעומר- מצ"ב בעמוד הבא קובץ ההנחיות. צוותי כיבוי אש יהיו פרוסים ברחבי העיר במטרה לתת מענה מהיר לכל אירוע. העירייה מבקשת מהציבור בכל מקרה של אירוע חריג להזעיק את מכבי האש – 102.

הנחיות בטיחות להדלקת מדורות ל"ג בעומר

חל איסור להבערת מדורות בפארקים ובגנים ציבוריים, בסמוך לבניינים ויערות ובאזורים בהם קיים גזם.

הבערת מדורות בחורשות ויערות מותרת רק במקומות המאושרים ע"י העירייה בתאום המנהל הקהילתי בשכונה, כפי שפורסמו לידיעת התושבים. יש להחזיק בקרבת המדורה דלי ומים לצורך כיבוי ראשוני של התלקחות או התפשטות שריפה באזור המדורה.

אין להבעיר אש בקרבת עמודי חשמל ותאורה, מתקני משחק, ריהוט גן וספסלי הישיבה ברחובות, בגנים ובפארקים.

אסור בתכלית האיסור להחזיק בקרבת האש מכלי דלק או גז, יש להרחיק כל חומר בעירה ונוזל דליק מהמדורה.

יש לקבוע את מיקום המדורה בשטח  נקי מקוצים ועשבים, תוך הקפדה על לבוש בטיחותי. יש לתחם ולגדר את המדורה מסביב באבנים כדי למנוע מילדים להתקרב אל האש.

חל איסור השלכת מיכלי תרסיס, חזיזים / נפצים או קליעי נשק ו / או התזה / שפיכת דלק על האש הבוערת, הדבר מהוות סכנה ממשית לפגיעה בנפש.

אין להשחית ו / או לפגוע בעצים ומתקנים בשטחים הציבוריים והפרטיים.

הדלקת המדורה תיעשה ע"י בוגר, תוך שמירה על כללי הבטיחות הנדרשים, בסיום הבערת ולקראת עזיבת המקום, יש לוודא כיבוי המדורה באופן מוחלט ע"י שפיכת מים או חול.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה