עיריית ירושלים תשיק השבוע את מערכת "רישוי מקוון" המאפשרת הגשת בקשות להיתר בנייה באופן מקוון באמצעות אתר האינטרנט של עיריית ירושלים

הבירה הירושלמית היא הרשות הראשונה בארץ להפעיל שרות של הגשת בקשה להיתר בתהליך מקוון וממוחשב, שירות אשר יביא לקיצור זמן, קיצור תורים, הוזלת עלויות ויחסוך הגעה פיזית לבניין העירייה.

פרויקט "רישוי מקוון" הינו אחד הפרויקטים המרכזיים אותו מקדמת העירייה והוא מצטרף לשורה ארוכה של שינויים ושיפורים שבוצעו בתהליך הרישוי עד-כה, ואשר מסייעים לעירייה להפוך את ירושלים לעיר אטרקטיבית ליזמים ולתורמים ומקדמת את תנופת הפיתוח בעיר.

"רישוי מקוון" הינו פרויקט דגל של העירייה שנעשה בשיתוף אנשי מקצוע כאדריכלים, מהנדסים והנדסאים, על-מנת לשפר את השירות לתושב ולהפוך את תהליך הרישוי לנוח, יעיל ומקוצר.

המערכת נבחנה על-ידי 15 משרדי אדריכלים מהמובילים בעיר, לצורך הפקת לקחים והתאמתה לצרכי הלקוחות, וזכתה למחמאות רבות ושביעות רצון כללית של אנשי המקצוע. לאחר שעמדה בהצלחה, הוחלט על השקתה לציבור הרחב, והחל מ- 01.06.15 הגשת הבקשות להיתר יתבצעו רק באמצעות המערכת המקוונת.

במסגרת הליך הרישום המכוון, לאחר הגשת הבקשה, ייבדקו הפרטים והנתונים שהוגשו בבקשה להיתר  באופן ממוחשב, ועורך הבקשה יקבל הודעה "on line"על התיקונים הנדרשים לצורך השלמת ההגשה כנדרש.

מערכת "רישום מכוון" תוצג השבוע בכנס שיוזם האגף לרישוי ופיקוח בעיריית ירושלים, בו יקבלו אדריכלים מהנדסים והנדסאים - עורכי בקשות להיתרי בנייה, הדרכה על המערכת החדשה.

בנוסף, עיריית ירושלים תקיים שלושה כנסי הדרכה לכלל ציבור עורכי הבקשות בעיר (מהנדסים, אדריכלים והנדסאים), בהם תציג העירייה לאנשי המקצוע - מגישי הבקשות את השימוש במערכת "רישוי מקוון".

המפגש הראשון יתקיים ביום רביעי 29.05.15, בהשתתפות ראש-העיר, ניר ברקת, יו"ר הועדה המקומית ומחזיק תיק תכנון ובניה קובי כחלון, מהנדס העיר, שלמה אשכול, אופיר מאי, מנהל אגף רישוי ופיקוח ויואל שבת, ממונה על רישוי הבנייה.

שני מפגשים נוספים מתוכננים להתקיים בימי רביעי – 06.05.15 ו- 13.05.15 בהם תימשך ההדרכה  ויתקיימו פאנלים פתוחים נוספים.

ראש-העיר ירושלים, ניר ברקת מציין כי "אחד היעדים המרכזיים אשר עיריית ירושלים חרטה על דיגלה הינו פישוט, ייעול וקיצור תהליך הרישוי להוצאת היתר בניה. העירייה רואה ביזמים, בקבלנים, אנשי המקצוע ובתושבי העיר בכלל, שותפים להצלחת הפרויקט ושואפת להמשיך ולשפר את תהליכי הרישוי בעירייה כדי להקל ולעודד יזמות בעיר".

סגן ראש-העיר ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה, קובי כחלון אומר כי "ככל שחולף הזמן והשימוש במערכות המידע והמחשוב גובר, אנו רואים את השיפור המתמיד באיכות השירות לתושבי העיר בתחומי החיים השונים. השקת הפרויקט הינה חלק מחזוננו להפוך את הליך הרישוי לפשוט וקל".

מנהל אגף רישוי ופיקוח, אופיר מאי מוסר כי "המערכת החדשה הינה חלק ממהלך כולל ותכנית עבודה לשיפור תפיסת השרות של האגף, והיא תקל באופן משמעותי על תהליך הרישוי, תחסוך תורים ובסופו של דבר גם תוזיל עלויות לתושב העיר. בימים אלה אנו כבר שוקדים יחד עם צוותי המחשוב על המשך פיתוח המערכת. במקביל, החל מ 01.06.15 נשיק שירות נוסף לנוחות הציבור ונעבור להגשת התנגדויות לבקשות להיתר באמצעות האינטרנט".

תמונה: צילום מסך הגשה מקוונת, באדיבות דוברות עיריית ירושלים 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה