יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: הנופלים הירושלמים במבצע 'צוק איתן'



67 חיילי צה"ל נהרגו במהלך פעילות מבצעית במסגרת מבצע "צוק איתן". מתוכם 9 חללי צה"ל מירושלים והסביבה אשר נפלו בפעילויות המבצעיות במבצע, יהי זכרם ברוך

סמל-ראשון משה מלקו, בן 20 מנווה יעקב
 
סמ"ר משה מלקו, בן 20 מחטיבת גולני, נהרג במהלך פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזההשאיר אחריו הורים ושבעה אחים. בני המשפחה, חברים ומכרים של מלקו סיפרו על בחור שחלם להיות גולנצ'יק והגשים את החלום. משפחתו סיפרה שהלך לקרבי בעקבות אחיו ושתמיד תמך במשפחה ובאחיות התאומות הקטנות שלו.
 


סרן דמיטרי לויטס, בן 26 מירושלים ומגשור
 

סרן דמיטרי (דימה) לויטס ז"ל, 26, בוגר אוניברסיטת בר-אילן, מפקד פלוגה בחיל השריון, נהרג מירי צלפים ברצועת עזה ביום ה-15 למבצע 'צוק איתן'. לויטס נולד בקיבוץ גשור שברמת הגולן ולפני כ-11 שנים עזב את הקיבוץ עם אמו ואחיו ועבר לירושלים, שם למד בבית הספר התיכון רנה קאסן. הוא היה נגן סקסופון וחבר בלהקת ביג בנד בשם קליינמן בנד. עם סיום לימודיו התגייס לשיריון ושירת כקצין בקבע. בשנה האחרונה שב להתגורר בקיבוץ גשור. 


סמל-ראשון עמית יאורי, בן 20 מירושלים

סמל-ראשון עמית יאורי, לוחם מחיל ההנדסה בחטיבת "עוצמת סער מגולן", בן 20 מירושלים נהרג ביום שישי, 25 ביולי 2014, בהיתקלות עם מחבלים בדרום רצועת עזה. יאורי למד בגימנסיה העברית, וכמו אחיו היה מאוד מחובר לירושלים. הוא הבן בכור במשפחה, והוא הותיר אחריו זוג הוריו, עינת ושחר ושני אחים קטנים. 
 

סמל-ראשון משה דוינו, בן 20 משכונת קטמון
 
סמ"ר משה דוינו, לוחם ההנדסה, בן 20 משכונת קטמון בירושלים, נהרג במהלך פעילות מבצעית של צה"ל בחאן יונס שבדרום הרצועה. משה הותיר אחריו זוג הורים - ניסים ורוחמה - ושלושה אחים.  מושיקו הוא הבן השלישי ואח של צביה, שמעון וצדק. מושיקו למד בבית הספר היסודי לוריא משם עבר לבית חינוך וביחד עם כל חבריו לכתב עבר לבית הספר דנמרק, שם סיים בהצלחה את לימודיו והתגייס לצה"ל



סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים
 

סמל ברקאי ישי שור ז"ל בן 21 במותו, חניך בקורס מפקדי כיתות בצה"ל, נהרג במהלך מבצע 'צוק איתן' בחילופי אש באירוע חדירת מחבלים ליישוב במועצה האזורית שער הנגב.
ברקאי החל להתנדב בתחנת מד"א בירושלים כבר בגיל 15 והמשיך בהתנדבות גם לכל אורך שירותו הצבאי. את כל זמנו הפנוי ומרצו הקדיש ברקאי למשימת הצלת החיים וחלם על היום בו יוכל לשמש כנהג אמבולנס. על מנת להגשים את חלומו סיים את לימודי הנהיגה בכדי להוציא רישיון לאמבולנס אולם בצירוף מקרים טראגי הרישיון הגיע לביתו של ברקאי ביום בו נפל במהלך הלחימה בגבול רצועת עזה והוא לא זכה להגשים את חלומו. ברקאי נטמן בבית העלמין בהר הרצל בירושלים, והותיר אחריו זוג הורים וארבעה אחים קטנים.
 



סמל דור דרעי, בן 19 מירושלים
 
סמל דור דרעי, חייל בקורס מפקדי כיתות בן 18 מירושלים, נהרג ב-28 ביולי במהלך חילופי אש באירוע חדירת מחבלים ליד קיבוץ נחל עוז דרך מנהרה. במסגרת האירוע, סוכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים דרך פיר מנהרה ליישוב נחל עוז. חוליית המחבלים יצאה מהפיר ושיגרה טיל נ"ט לעמדת "פילבוקס" סמוכה שבה היו מוצבים כמה חיילים, בהם גם דור. באירוע הטרגי הזכור לכולנו נהרגו חמישה לוחמים במהלך הלחימה עם המחבלים ואף הצליחו על פי הדיווחים לסכל את אירוע החטיפה שתכננו אותם בני עוולה. 
 

 
סמל-ראשון ליאל גדעוני, בן 20 מירושלים
 
סמל-ראשון ליאל גדעוני, לוחם בסיירת גבעתי, בן 20 מירושלים, נהרג ב-1 באוגוסט בהיתקלות עם מחבלים שיצאו מפיר של מנהרה ברפיח, שבדרום רצועת עזה. ליאל למד בתיכון גבעת גונן בירושלים. הותיר אחריו שלושה אחים והורים - אלי ומזל. ליאל היה אוהד הפועל ירושלים בכדורסל הוא אהד את הקבוצה שנים ולא פיספס אף משחק.
 

רב סרן בניה שראל, בן 26 מקריית ארבע

רב-סרן בניה שראל , קצין בחטיבת גבעתי, בן 26 מקריית ארבע. רב סרן בניה שראל, תושב קרית ארבע חברון,​ נהרג בקרב מול המחבלים באירוע​ החטיפה בדרום הרצועה. ​בניה, (27) מ"פ בגדס"ר גבעתי היה אמור להתחתן עם ארוסתו גלי.​ והוא השאיר אחריו זוג הורים ו-7 אחים ואחיות. ​משפחת שראל היא מהמשפחות הוותיקות והשורשיות בקרית ארבע חברון. אמו, מיכל משמשת כמורה באולפנת קרית ארבע, ואביו שלום שראל, הוא מהנדס בניין במקצועו, כאשר שאר אחיו גרים ברחבי ההתיישבות.

סגן יובל הימן בן 21, מאפרת

סגן יובל הימן, בן 21 מאפרת, נפל בהיתקלות עם המחבלים שנכנסו לישראל דרך המנהרה בסמוך לקיבוץ ניר עם. הוא שירת בגדוד הסיור של הצנחנים, ולאחרונה סיים קורס קצינים. רגע לפני שנהרג הספיק להעביר דיווח אחרון בקשר - ולספר על ההיתקלות עם חוליית המחבלים.  סגן משנה הימן, בן 21 בנפלו, הותיר אחריו הורים ושלושה אחים.

 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה