איך שומרים על בעלי החיים בזמן צפירות יום הזכרון וחגיגות העצמאות?



רבים מגדלים חיית מחמד, כלב או חתול, ויש הנוהגים לצרף את חיית המחמד לחגיגות החג. חתול וכלב הבית הם בעלי חיים מיוחדים במינם ולהם חושים מפותחים במיוחד. מתגברים רעשים של המולת בני האדם ברחובות, כלי רכב שחלקם משמיע צפירות, מוסיקה רועשת, צהלות, פטישים וזיקוקי דינור הנשמעים למרחוק וקולות ההילולה מבימות העיר. חיות המחמד קולטות את כל הרעשים הללו בעוצמה רבה וביתר רגישות. והם עלולים לגרום להן ללחץ נפשי כבד

כיצד לנהוג בעת צפירות יום הזכרון, או בערב יום העצמאות וזיקוקי הדינור?

רעשים בלתי צפויים כגון צפירה או זיקוקים מלחיצים מאד את הכלבים והחתולים. בזמן לחץ, בעלי חיים נוטים לנוס על נפשם, אלא שבמקרה זה האינסטינקט יכול רק להזיק להם. ודאו מבעוד מועד שכל הפתחים בבית סגורים כך שהכלב או החתול לא יוכלו לברוח.

רצוי להרגיע את בעלי החיים, ללטפם, לדבר אליהם בטון המיוחד, השמור לקשר בינינו לבין החיות האהובות שלנו. רצוי להגיף תריסים על מנת לתת להם תחושת ביטחון ולעמעם את הרעשים.


את חתולי הבית אין להוציא כלל מהבית בערב החג, גם לא לחצר. הם  ללא ספק ייכנסו לסטרס מיותר ולהלם מן ההמולה. במצב כזה חתולים נוהגים לנוס על נפשם, או אז הם עלולים למצוא עצמם במקום לא מוכר וייתכן שילכו לאיבוד ולא יימצאו את הדרך חזרה. חוסר האונים, האומללות והאימה של חתול בית שהלך לאיבוד ואינו מסוגל לדאוג לעצמו, הינם טרגדיה שאפשר למנוע!

ולגבי הכלבים - מדי שנה חוזרים מראות קורעי לב של כלבים שהלכו לאיבוד בערב החג והם מוצאים את עצמם משוטטים ברחובות במקומות זרים. חלקם לעולם לא ימצאו את בעליהם. לכן, בערב החג רצוי מאוד לא לקחת את הכלבים לחגיגות. לנו זוהי ח גיגה וחוויה משמחת, אולם להולכים על ארבע זהו סיוט ארוך ומתמשך של רעש, צפיפות, דוחק וקולות הנשמעים להם מאיימים. כך שגם אם הכלב קשור ברצועה, הסטרס שאליו נכנס הכלב הוא גבוה והסכנה שהוא עשוי להתנתק מהרצועה או הקולר קיימת. בכל מקרה, עלינו לכתוב על קולר הכלב פרטים מזהים של הכלב ובעליו. הכלב הוא חברנו הטוב ועלינו האחריות לדאוג לו כבן משפחה.

ובבוקר החג
ביום העצמאות עצמו (ובמיוחד בסוף השבוע הארוך המצפה לנו), רבים נוהגים לצאת לחיק הטבע, לפיקניקים,מנגלים וטיולים, וכלבנו המהווה חלק בלתי נפרד מהמשפחה מתלווה באופן טבעי. בהגיענו לשמורות הטבע, הפארקים ושאר מקומות הבילוי, אנו נותנים דרור לכלבנו לרוץ חופשי. בל נשכח שהכלב נמצא במקום שאינו מכיר, עם ריחות זרים לחלוטין, ושוב, אם נסיט את תשומת ליבנו ולו לשניות אחדות ממנו, הוא עלול ללכת לאיבוד ולהיבלע בתוך ההמולה שמסביב.

אנא, שימרו על יקירכם. הקפידו לדאוג מראש לרצועה ארוכה במיוחד שנותנת לכלב הרגשת חופש, ועם זאת שומרת עליו מכל משמר. בנוסף, מוטלת עלינו החובה לדאוג לצרכיו הבסיסיים גם מחוץ לבית. דהיינו, כלי מים, שיונח בקרבת הכלב ובמקום קבוע, וכל גם לגבי קערת אוכל. צריך גם לזכור שכלב מוציא בזמן הזה יותר אנרגיה מאיתנו כך נוודא שהחג הזה יהיה בטוח גם לנו, וגם ליקירנו חיות המחמד.

 

תמונה: באדיבות דוברות 'תנו לחיות לחיות'

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה