מיזם עירוני חדש: הנכס שיהפוך לשירותים ציבוריים ישמש כגלריה זמנית



עיריית ירושלים באמצעות חברת עדן משיקה גלריה לתערוכת מתחלפות במבנה ששימש מרכז השקיה עירוני במדרחוב ריבלין בירושלים. הגלריה תפעל במשך כחודשיים עד להפיכת המבנה למרכז מידע לתיירים ולשירותים ציבוריים

חברת עדן השיקה במוצאי שבת את גלריה "נכס 8721", שתארח תערוכות מעצבים מהעיר, שיציגו את יצירותיהם לתקופות קצרות. אחת למספר ימים יתחלפו האומנים ותערוכה חדשה "קופצת" במקומה, בדומה לפופ-אפ האינטרנטי שכולנו מכירים.

את תקופת המעבר בין סיום השימוש במבנה "מרכז ההשקיה העירוני" ברחוב ריבלין בסמוך לרחוב יפו, הידוע בכינוי "נכס 8721", לבין הפיכתו למרכז תיירותי ולשירותים ציבוריים, מנצלת עיריית ירושלים באמצעות חברת עדן-לפיתוח מרכז ירושלים, להקמת גלריה דינמית. הגלריה תציג תערוכות של אמנים ירושלמים צעירים למשך תקופות קצרות, מתוך הכוונה ליצור התחדשת ועשיה צעירה ומפתיעה באופן רציף ותוך ניצול חללים עירוניים במרחב הציבורי. הקמתה היא חלק פרויקט "פופ אפ" הכולל את סלון התרבות "מחר מחרתיים" שפעל  בסמוך לבית הקפה "תמול שלשום" במהלך חג הפסח ואת פתיחתה של גלריית Spotart המציגה תערוכת מתחלפות של יצירות מהמרחב האורבני ברחוב בן-סירא.

במוצאי שבת במסגרת מיזם 'פופ-אפ' השיקה עדן את "קליפות", תערוכה חדשה העוסקת בבגדים ואביזרים ישנים שחודשו. במהלך התערוכה שתפעל  עד 28.4.2015, יערכו במקום סדנאות ללא תשלום הפתוחות לקהל הרחב, במסגרתן  תופרות מקצועיות תלמד את המבקרים שיביאו בגדים מהבית, כיצד לעצבם מחדש ולהפיח בהם חיים חדשים. את מקומה של התערוכה יתפוס בין התאריכים 29.4-6.5 יורם אמיר מגלריית שודדי הים, שיציג במקום את "ציונות עם ציון וציונה צמוד לכיכר ציון" תערוכה העוסקת בתיירות ובמקומיות ירושלמית. לאחריה יערך במקום מיצב אינטראקטיבי של בית הספר לצילום מוסררה, בין התאריכים 7-13 למאי. את פופ אפ תחתום הגלריה באירוח של "מעוצב ירושלמי", קבוצת מעצבים צעירים ובועטים שהחליטו להעלות על סדר היום את העיצוב הירושלמי וליצור במה למעצבים ולחשוף לירושלמים ולמיליוני המבקרים בעיר זויות אחרות ומעניינות של העיר היפה והמורכבת בעולם. בין ה-16 במאי ל-5 ביוני.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת מציין כי "מספיק לקרוא את השם "גלריה נכס 8721" כדי להבין שיש כאן סיפור ירושלמי: חיבור של תרבות ביחד עם נכנסים ותיקים. המהלכים הנעשים לאחרונה בתחום היצירתיות האורבנית, הופכים את ירושלים לבמה אטרקטיבית לאמנים צעירים וגם חושפים את יופיה לתושבים והמבקרים בה. אני גאה בעשייה הענפה אשר זוכה לביקוש רב ואמשיך לפעול להקמה ולפיתוח של מוקדי תרבות ואומנות חדשניים בבירה". לדברי ליאור בר דור, מ"מ מנכ"ל חברת עדן: "הגלריה היא פעילות נוספת של עדן לחיזוק מרכז העיר. היא נועדה להציע למעצבים ירושלמים צעירים ליהנות מחשיפה נרחבת במרכז העיר, ומצד שני יאפשר לציבור ליהנות מעבודות עדכניות של אמנות עכשווית בתוך חללים עירוניים שעמדו עד כה ריקים". 

'פופ-אפ' בית יואל יהיה פתוח בחודשים אפריל עד יוני, בימים א'-ה' בשעות 12:00-20:00, בימי ו' בשעות 11:00-16:00, ומצאת השבת עד 23:00.

תמונה: אורי ועקנין, באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה