מתכוננים לימי הקיץ



במסגרת האימונים האינטנסיביים וההערכות של לוחמי האש לקראת הקיץ, התקיים אימון הכוונת מטוסי כיבוי בפיקודו של מפקד היחידה להב חיים מזרחי, ללוחמי אש וקצינים אשר הוכשרו ואומנו להכווין מטוסים לכיבוי שריפות בצורה יעילה ומדויקת

יחידת מכוויני המטוסים של כב"ה ירושלים מתאמנים בשיתוף פעולה עם חיל האוויר, יחידת בקרת הקרקע, ומערך המסוקים של משטרת ישראל. 

הכשרה זאת חשובה ביותר כדי להצליח בכיבוי שריפות מהאוויר. כידוע מטוסי הכיבוי טסים בגובה צמרות העצים, במהירות של מאות קמ"ש, ברוחות עזות ובעשן כבד ותוך כדי צריכים להטיל חומרי כיבוי על השריפה בדיוק של סנטימטרים ספורים.
 
אודות למכוויני המטוסים אשר בזמן אירוע גדול מתפרסים בנקודות שולטות על שטח השריפה, וכן נכנסים לתוך מוקדי הבעירה ובתיאום מדויק ומושלם ביחד עם כל הצוותים, הטייסים, צוותי בקרת הקרקע של חיל האוויר, חפ"ק הכיבוי, מפקדי הצוותים ולוחמי האש במוקד הבעירה. מביאים לתוצאות מדויקות ואפקטיביות פעם אחר פעם ובכל הטלה של חומרי כיבוי אל תוך השריפה.

 
בנוסף, בימים אלו הצטרפו למערך מטוסי הכיבוי עוד ארבעה מטוסי כיבוי חדשים, מטוסים שמתווספים לשמונת מטוסי הכיבוי הקיימים. סה"כ כרגע מונה טייסת הכיבוי 12 מטוסים מבצעיים. מטוסים אלו מהווים כוח עוצמתי במיוחד בסיוע ללוחמי האש בקרקע, ובהשתלטות מהירה יותר על שריפות ענק.
 
רס"ל אריק אבולוף מפקד צוות כיבוי ומכווין מטוסים: "נושא הכוונת מטוסי הכיבוי הוא נושא בעל מטרה חשובה ביותר בהצלחת הכיבוי האווירי, ובנגזרת של כך שהיא השתלטות מהירה וטובה על שריפות שדה ויער והצלת נפש, רכוש, טבע ובעלי חיים רבים שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה. כמו כן במחוז ירושלים נמצאים כ-25% משטחי היערות בישראל, כשחלקם נמצאים באזורים בעלי טופוגרפיה קשה עם נגישות בעייתית במיוחד לרכבי כיבוי ולוחמי אש. כך שהכיבוי האווירי מהווה נדבך קריטי וחשוב במיוחד בהשתלטות על שריפות החורש".
צילום: שלומי אמסלם, באדיבות דוברות כבאות והצלה ירושלים 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה