עמותת אור ירוק מזהירה: הצמתים בירושלים הם בין הצמתים המסוכנים בישראל



דו"ח חדש שהוציא אגף התנועה במשטרת ישראל מרכז את 34 הצמתים האדומים והמסוכנים ב-15 ערים ברחבי המדינה, לאחר שקלול ראשוני נבחרו צמתים בהם היו לפחות 30 תאונות משוקללות. בין הצמתים המסוכנים נמצאו גם 6 צמתים בירושלים

הדו"ח מרכז את 34 הצמתים האדומים והמסוכנים ב-15 ערים ברחבי המדינה. הקריטריונים כוללים את נתוני השנים 2010-2013, כאשר התאונות סווגו לרמות שונות על פי חומרת וניתן להם ציון על פי רמת החומרה.(תאונה חמורה נוקדה גבוה יותר מאשר תאונה קלה). לאחר שקלול ראשוני נבחרו צמתים בהם היו לפחות 30 תאונות משוקללות.

בין הצמתים המסוכנים ביותר שנמצאו גם ששה צמתים בירושלים:

צומת גולדה מאיר וידין יגאל, קיבל ציון משוקלל של 58, כאשר הסיבות העיקריות לתאונות בצומת זה הן אי ציות לרמזור ואי ציות לתמרורים.

צומת פאגלין עמיחי והאלוף עוזי נרקיס, קיבל ציון משוקלל של 53, כאשר הסיבה העיקרית לתאונות בצומת זה היא אי ציות לרמזור.

צומת התנופה ודרך חברון קיבל ציון משוקלל של 46, כאשר הסיבות העיקריות לתאונות בצומת זה הן אי ציות לרמזור ואי ציות לתמרורים.

צומת הרוסמרין ודרך חברון, קיבל ציון משוקלל של 39, כאשר הסיבות העיקריות לתאונות בצומת זה הן אי ציות לרמזור, אי ציות לתמרורים ואי מתן זכות קדימה להולכי רגל.

צומת ינובסקי דניאל ודרך חברון, קיבל ציון משוקלל של 34, כאשר הסיבה העיקרית לתאונות בצומת זה היא אי ציות לרמזור.

צומת רבם גרשום ויחזקאל, קיבל ציון משוקלל של 32, כאשר הסיבות העיקריות לתאונות בצומת זה הן אי ציות לתמרורים ואי מתן זכות קדימה להולכי רגל.

בסך הכול, מתוך 34 צמתים אדומים עתירי תאונות, 10 צמתים אדומים נמצאים בתל אביב, שישה צמתים אדומים בירושלים, שלושה צמתים אדומים נמצאים בבאר שבע ובפתח תקוה, שניים באשדוד ובחיפה.

בכל שנה נהרגים בממוצע 50 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים עירוניים וכ-10,000 בני אדם נפצעים בממוצע (נתוני למ"ס).

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צמתים מהווים מוקד סיכון גבוהה לתאונת דרכים ולכן, המשטרה חייבת לרכז מאמץ אכיפתי נרחב באותם צמתים אדומים ומסוכנים, באמצעות מצלמות רמזור שימנעו מנהגים מלחצות  צומת באור אדום ולהגביר את האכיפה כנגד נהגים שלא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל. במקביל חייבים במשרד התחבורה לשפר את התשתית בצמתים האדומים כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה".

בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים   ולהפחית את מספר ההרוגים בהם ממליצים באור ירוק, להתקין בצומת מעגל תנועה המרסן את מהירות הנסיעה וגורמת להולכי הרגל לחצות את הכביש, בשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך. פתרון אחר הוא התקנת רמזור המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל. בנוסף, על המדינה לוודא כי הצמתים מוארים היטב וכי בקרבת הצומת ישנו שילוט בולט המתריע בפני הנהג על כך שהוא מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה