ניתן גזר דינם של שניים מתושבי מזרח העיר שתכננו לבצע פיגוע בממילא



בית המשפט המחוזי גזר היום (יום א') 10 שנות מאסר בפועל על אחמד רישק ו-8 שנות מאסר בפועל על איסמאעיל אבו מפלפל לאחר שתכננו להכין מטעם חבלה ולהניח אותו בממילא

על פי כתב האישום, במהלך חודש יולי 2013 נפגשו הנאשמים עם בן משפחה של אחד מהם, פעיל חמאב, שהחליט להכין מטען חבלה ולהניחו במקום הומה אדם בירושלים. בפגישה דנו השלושה בדרכים ובמועד להנחת המטען במתחם ממילא . היום (יום א') השופט צבי סגל, שופט בית המשפט המחוזי גזר את דינם של השניים וגזר על אחמד רישק -  10  שנות מאסר בפועל. ועל איסמאעיל אבו מפלפל -  8 שנות מאסר בפועל.
 
בגזר הדין ציין השופט הבכיר, צבי סגל: "הנאשמים היו מעורבים, כל אחד על פי חלקו, בתכנון ובסיוע להוציא אל הפועל פיגוע תופת, אשר נועד לזרוע הרס וחורבן בתוככי מדינת ישראל בכלל, ובלב ליבה של העיר ירושלים בפרט. האופי החבלני והעוין של המעשים מצביע כי הנאשמים חפצו לפגוע בביטחונה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. העובדה כי הנאשמים הינם אזרחי ישראל מוסיפה נופך של חומרה למעשים.... הנאשמים פעלו בידיעה כי כאזרחים ישראלים תנועתם חופשית, וניצלו חופש תנועה זה. יוזכר, כי הנאשמים עבדו באותה עת במרכז הקניות "ממילא", והיה בכך כדי ליצור גישה נוחה והסוואה לכיוון היעד. בכך נודעת חומרה יתרה למעשיהם, כפועלים נגד מדינתם, בהיותם תושבי ואזרחי המדינה".

הנאשמים, תושבי מזרח ירושלים, הורשעו בעבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמתו ובסיוע לניסיון לייצור נשק. השניים פעלו להטמנת מטען חבלה בקניון ממילא במטרה לפגוע בגברים, נשים וטף.

תמונה: (אילוסטרציה) flash 90/ אביר סולטן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה