יום הזיכרון לשואה ולגבורה: במד"א עוזרים באיתור קרובים



במד"א עוזרים באיתור קרובים ובמציאת מסמכים שיכולים לסייע לגלות פרטים אודות גורלם של קרובי משפחה שנותק עמם הקשר בזמן השואה, לצד המשימות היומיומית של הצלת החיים, פועלת במד"א גם יחידה מיוחדת של איתור קרובים הפועלת ברחבי העולם

מד"א מוכר לכולם כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל וכצלב האדום הישראלי, אולם לצד משימות הצלת החיים הרבות שעומדות בפני הארגון וכחלק מהפעילות ההומניטרית, מפעיל מד"א גם יחידה מיוחדת לאיתור קרובים האחראית על מספר רב של איחודי-משפחות מרגשים של ניצולי שואה ובני משפחתם עם קרוביהם בישראל וברחבי העולם.

לאחרונה נרשם איחוד מרגש נוסף כאשר בזכות עבודתה של היחידה גילו זוג אחים מירושלים, ילדים לניצולי שואה כי דודם ההולנדי שחשבו שנספה בשואה, השאיר אחריו צאצאים. המידע החדש והמפתיע הוביל למפגש מרגש בין זוג האחים לבת דודתם ההולנדית.

היחידה שמהווה חלק מהפעילות ההומניטרית של מד"א קיימת כבר מסוף שנות ה-40 ובשנים האחרונות עברה שדרוג משמעותי אשר בא לידי ביטוי בגיוס והכשרה של מתנדבים לעיסוק בתחום ופיתוח טכנולוגיות המסייעות לפונים ולצוות.

הפעילות של היחידה כוללת: שיתוף פעולה הדוק עם הצלב האדום העולמי וגורמים אחרים הפועלים בתחום, עבודה שוטפת מול משרד הפנים וארכיון מוזיאון "יד ושם" וקידום שיתופי פעולה עם עובדים סוציאליים בעלי אופי בינלאומי באיתור הקרובים.

השירות של מד"א פתוח לכל אדם המבקש לאתר קרוב שנעדר וניתן לפנות ליחידה טלפונית או באמצעות הגעה למשרדי מגן דוד אדום ומילוי הטפסים הרלוונטיים לאיתור הקרובים.

סוזן אדל, המתנדבת ביחידה: "רוב הפניות המגיעות ליחידה הן של משפחות לניצולי שואה המחפשות לאתר את שורשיהן בחו"ל. ברגע שמתקבלת הפנייה אני פועלת בכל דרך אפשרית מול כל הגורמים וכל מאגרי המידע על מנת לאתר קרובים ברחבי העולם. ברוב המקרים אנו מאתרים מסמכים המוכיחים היכן היו המשפחות הללו במלחמה, היכן הם נספו ומה עבר עליהם וזה מידע חשוב מאוד עבור המשפחות לסגירת המעגל. הסיפוק מהעבודה הזו הוא אדיר. התחושה שאנחנו מצליחים לעזור למישהו לאחר כ"כ הרבה שנים היא תחושה נפלאה."

מנכ"ל מד"א אלי בין: "במגן דוד אדום אנחנו זוכרים את השואה יום יום במהלך כל השנה. שמנו לעצמנו למטרה לנסות ולהקל על ניצולי השואה ועל דורות ההמשך לאתר מידע אודות בני משפחה שנותק עימם הקשר במהלך השואה. היחידה לאיתור קרובים של מד"א הצליחה לאחד ולהפגיש בני משפחה בעשרות מקרים במהלך השנים ולקבל מידע על עוד אלפי מקרים שהגיעו לפתחנו ותרמה רבות לסגירות מעגל והקלה אצל משפחות אשר האמינו כי המידע כבר לא ימצא לעולם. העבודה המאומצת של אנשי היחידה במד"א ראויה להערכה רבה ואין לי ספק כי בזכות עבודתם הקשה נזכה לחוות עוד איחודים מרגשים."

 תמונה: באדיבות דוברות מד"א


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה