לקראת חגיגות יום העצמאות התשע"ה: כוחות מד"א נערכים בכוננות גבוהה



לקראת אירועי יום העצמאות ה-67 למדינת ישראל שיחול בשבוע הבא, נערכים במד"א בכוננות גבוהה. כוחות מד"א צפויים להיות פרושים בכל רחבי הארץ לאבטח רפואית את אירועי וחגיגות יום העצמאות

בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א אלי בין הוחלט כי צוותי מגן דוד אדום יפעלו בכל רחבי הארץ בכוננות גבוהה ובכוחות מתוגברים של חובשים, פאראמדיקים, מגישי עזרה ראשונה עם אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי מד"א, טרקטורונים ושאר רכבי ההצלה הייעודיים והייחודיים שבשימוש מד"א כדוגמת הסאגווי והג'יפבולנס שיפעלו גם כן.

בערב יום העצמאות יתפרסו הצוותים המתוגברים באזורי בימות הבידור ומרכזי הבילויים והמסיבות ויעניקו מענה רפואי מיידי ומהיר בכל צורך במהלך החגיגות. למחרת תימשך הכוננות הנרחבת והמוגברת ותתמקד בפארקים, בגנים הלאומיים ובאתרי הטבע והנופש השונים.

מסוקי מד"א יעמדו אף הם בכוננות במטרה להעניק פינוי מוטס במקרה הצורך.

במהלך יום העצמאות, ולצד הכוננות המוגברת, ימשיכו כוחות מד"א להעניק מענה רפואי מהיר, יעיל ומקצועי גם לקריאות השגרתיות המתקבלות במד"א מדי יום ביומו.  

מד"א פונה לציבור ומבקש לדווח למוקד החירום של מד"א – בטלפון 101, על כל אירוע בו ישנם נפגעים,  ולהישמע להנחיות מצילות החיים של החובשים והפאראמדיקים במוקד מד"א כיצד להעניק סיוע ראשוני עד להגעת כוחות מד"א למקום.

במד"א מפרסמים היום את הנחיות הזהירות מתרסיסי קצף ומכוויות זיקוקים, בהם נתקלים צוותי מד"א מדי שנה ברחבי הארץ. השמחה הרבה השוררת בערב יום העצמאות מוציאה לרחובות הערים השונות, מרכזי הבילוי ובמות השמחה עשרות אלפי חוגגים ומבלים, ביניהם ילדים ובני נוער הרוכשים תרסיסי שלג וקצף, זיקוקים ונפצים שונים.  תרסיסי הקצף והזיקוקים עלולים לגרום בעת פגיעה ישירה לגירוי בעיניים, בדרכי הנשימה ולכוויות הנובעות ממגע ישיר של להבת הזיקוק עם העור.

על הורים לילדים לקיים שיחות עם ילדיהם טרם חג העצמאות וליידע אותם על הסיכון המשמעותי הטמון בהתזת התרסיסים והשימוש בזיקוקים השונים למיניהם.

במידה ורוכשים תרסיסי "שלג" או תרסיסי "חוטים", יש להימנע מלכוון את פיית המיכל לכיוון הראש, הפה והעיניים שלהם או של חבריהם למשחק. במקרה של חדירת חומר כימי לעיניים יש לשטוף מיד בהרבה מים זורמים.

זכרו! התרסיס הוא חומר דליק במיוחד! יש להרחיק אותו ממקור אש ואסור באיסור מוחלט להתיז אותו על מקור אש. אין להשליך את המיכלים הריקים למקור אש מחשש להתלקחות ופיצוץ המיכל.

יש להישמר שלא לקרב זיקוקים לאזור הפנים ובמיוחד לאזור העיניים. במקרה של חדירת גץ אש לעין, יש לשטוף אותה במהירות בהרבה מים זורמים ולהעביר את הנפגע למתקן רפואי קרוב. אין להשליך זיקוקין בוערים, לעבר קהל או "חברים למשחק".

בנוסף, זה שנים רבות שיום העצמאות נחשב ליום ה"מנגל" הלאומי, כאשר רבבות בני אדם יוצאים לפארקים ולחיק הטבע, וחוגגים את הולדתה של המדינה בטקס הנפנוף האהוב עליהם.

רגע לפני שמניעים את הרכב ויוצאים אל חיק הטבע, להלן המלצות מד"א לשמירה על בריאות המנפנפים ועל חדוות הפיקניק.

בעת עריכת פיקניק בחיק הטבע יש לשמור על כללי הזהירות הבאים:

הבערת האש: שימו לב היכן אתם ממקמים את מתקן המנגל שלכם, הניחו אותו על משטח יציב, שטוח ושאינו דליק, הקפידו להרחיקו אותו מעצים וצמחיה, בנוסף, וודאו כי הגחלים כבויות כאשר אתם שופכים אותן אל מתקני איסוף גחלים.

יש להרחיק ילדים ממקורות חום ואש כמו גחלים בוערות, חומרי בערה נוזלים או מוצקים ושמן טיגון.

בכדי להימנע מכוויות קשות, חשוב להקפיד בזמן הבערת הגחלים עם חומרי בערה לא לעמוד נגד כיוון הרוח, להקפיד להישמר מגיצים ולעמוד במרחק סביר שימנע פגיעה מאש בפנים ואת התלקחות הבגדים מלהבת האש שתיווצר.

יש להקפיד להניח את חומרי הבערה הנוזליים והמוצקים רחוק מהישג ידם של ילדים ותינוקות על מנת למנוע סכנת שתיה ובליעת רעלים.

בתקופה זו של השנה ובעונת האביב, גוברת פעילותם של נחשים ארסיים כגון הצפע הארץ ישראלי ורמשים שונים המסתתרים מתחת לאבנים. יש להימנע מלהפוך אבנים וסלעים, לנקוט משנה זהירות בזמן ישיבה על מדשאות וקרקע חשופה בטבע ולא להלך יחפים או בסנדלים באזורים אלו.

הצטיידו בערכת עזרה ראשונה תקנית של מגן דוד אדום, לכל מקרה של פציעה, נפילה או כוויה, תמיד כדאי שיהיו בהישג יד אמצעי הטיפול הדרושים, עד להגעת צוות מד"א המקצועיים במידת הצורך.

גם אם תחליטו לבלות את יום העצמאות בחופשה משפחתית בים, בבריכה, בצימר או בבית- אנא הקפידו לשים לב לסכנות האורבות במקומות אלה:

בחוף הים ובבריכה:

אין להשאיר פעוטות וילדים בקרבת מקורות מים ללא השגחה צמודה. פעוט עלול להחליק בשניות והפגיעה בו תהיה קשה במיוחד. פעוטות עלולים להיכנס למים מבלי שתשגיחו בהם, ויטבעו בתוך רגעים אחדים. אל תסירו עיניכם מילד השוהה בקרבת מקור מים, אף לא לרגע אחד.

יש לוודא כניסתם של ילדים ופעוטות לבריכות או לים אך ורק בצירוף אמצעי ההגנה הנדרשים- דוגמת גלגל ים, מצופים וכובע.

יש לוודא כי הילדים מוגנים באופן מלא מפני נזקי השמש. יש להקפיד למרוח אותם בקרם הגנה מתאים, ואף רצוי להלביש תינוקות בבגד ים מלא וארוך על מנת להגן על גופם.

בבריכות פרטיות- יש לגדר ולסגור כל מעבר לכיוון הבריכה במידה ואין באזור מבוגר שיוכל להשגיח על פעוטות וילדים.

לא רק טביעה: ילדים נמצאים בסכנת החלקה באזורים רטובים- דוגמת שפת הבריכה. יש לוודא כי הם אינם נמצאים שם לבד, שכן חבלת ראש מנפילה שכזו עלולה לגרום לנזק משמעותי.

נוסעים לטייל?

חשוב להתכונן מראש לטיול ולהצטייד בכמויות גדולות של שתייה - רצוי מים קרירים או קרים, לא פחות מ 3 ליטר מים לאדם. מומלץ ללבוש מכנסיים ארוכים, כובע עם שוליים רחבים, חולצות עם שרוול ארוך, נעליים סגורות (רצוי גבוהות) ובשום פנים ואופן לא סנדלים.

כדי להימנע משיזוף יתר שמסוכן לעור, חשוב מאוד להצטייד בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה.

בימים חמים ובשהייה בחוץ מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה ואפשר להגיע להתייבשות, מומלץ שלא לטייל ב"שעות החמות".

נזהרים גם ברכב!

יש לוודא כי כל הילדים חגורים ברכב באופן מלא, וכי כל ילד ישוב בכיסא בטיחות המותאם לגילו ומשקלו.

יש לוודא כי בסמוך לילד, נמצא בקבוק שתיה זמין, על מנת למנוע התייבשות.

יש לוודא כי דלתות הרכב באזור מושבי הילדים נעולות וכי אין באפשרותם לפתוח חלילה את דלת הרכב תוך כדי נסיעה.

אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר- גם לא לדקה אחת!! חום הרכב מטפס בעשרות מעלות בדקה, וילד המושאר ברכב סגור נמצא בסכנת חיים מיידית!!

ליתר ביטחון- השאירו בסמוך לילד ארנק, תיק, או טלפון נייד על מנת לוודא שלא תשכחו אותו בעת הירידה מהרכב!

יש להקפיד ולהיזהר מאבזם חגורות הבטיחות וחפצי מתכת נוספים שעלולים להגיע לטמפרטורות גבוהות במיוחד ולגרום לכוויות

סעו בזהירות יתרה!! הפחיתו משמעותית את מהירות הנסיעה, והימנעו מתאונות. שימו לב במיוחד לילדים הנמצאים בסמוך לכבישים, בין מכוניות חונות ובאזור מעברי החציה. יום העצמאות הוא יום חופשה, ורבים נמצאים בכבישים ובקרבתם! סעו במשנה זהירות!

נשארתם בבית? שומרים על ילדים ופעוטות!

הקפידו לנעול חלונות ודלתות, על מנת למנוע נפילה של ילדים ופעוטות מקומות גבוהות.

הקפידו להשגיח באופן רציף על פעוטות! דקה אחת של חוסר תשומת לב עלולה להוביל לאסון! הקפידו להרחיק ילדים קטנים מחדר המקלחת ומהאסלות בבית על מנת למנוע החלקה, טביעה או חנק.

הקפידו להרחיק מפעוטות משחקים וצעצועים שניתן לבלוע אותם. בכל מקרה של חנק, חייגו מיידית למוקד מד"א 101 והישמעו להוראות החובשים והפאראמדיקים במוקד על להגעת צוותי מד"א למקום.

וודאו כי הילדים שותים כמויות גדולות של נוזלים ואוכלים כפי הנדרש.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "כבכל שנה, תעלה כוננות מד"א לקראת חגיגות יום העצמאות. כוחות מד"א יפעלו בתגבור משמעותי ובתיאום מלא עם כלל כוחות הביטחון במדינת ישראל על מנת להעניק מענה מיידי ומהיר לכל צורך שעלול להתעורר. אני מבקש מהציבור לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע להבערת אש, בילוי בחיק הטבע בדגש על שמירה על הילדים הקטנים ועל נהיגה זהירה בכבישים על מנת שנוכל להעביר את יום העצמאות בשמחה. בית מגן דוד אדום מאחל לכל בית ישראל חג עצמאות שמח".

 

תמונות: באדיבות דוברות מד"א 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה