סוכלה הברחת גבינות לירושלים



מפקחי משרד החקלאות סיכלו הברחת 300 ק"ג גבינות משטחי הרשות הפלשתינאית לירושלים, שהועברו ברכב מסחרי של "דואר ישראל"

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות ופיתוח הכפר בשיתוף שוטרי מג"ב, סיכלו בפעם השנייה במהלך חודש אחד הברחת גבינות על ידי אותו מבריח עם אותו רכב אשר פועל עבור "דואר ישראל".

לפני כחודש במהלך פעילות שגרתית של מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות בשיתוף שוטרי מג"ב במעבר חיזמה, באזור עוטף ירושלים, עצרו לבדיקה רכב מסחרי אשר עובד בשירות "דואר ישראל" בהובלת חבילות דואר משטחי הרשות הפלשתינאית לישראל. במהלך הבדיקה נמצא כי בין חבילות הדואר, הוסתרו חבילות עם כ- 250 ק"ג גבינות. הגבינה הושמדה בצו רופא וטרינר, הנהג נחקר ובחקירה טען כי התבקש להעביר את החבילות לייצוא לחו"ל.

אמש, הפקחים במעבר זיהו את הרכב החשוד שעשה את דרכו משטחי הרשות הפלשתינאית לישראל ועצרו אותו לבדיקה. בבדיקה גילו בתוך הרכב כ- 300 ק"ג גבינות ארוזות בחבילות ועטופות בניילון בדומה לחבילות המיוצאות לחו"ל. הגבינות הובלו ללא היתרים, ללא תעודות בריאות, ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלת מוצרים מן החי.

החשוד, תושב מזרח ירושלים, בשנות ה- 40 לחייו, נחקר באזהרה, והודה בחקירתו  כי מקור הגבינות ברשות הפלשתינאית. מפקחי משרד החקלאות חושדים כי הגבינות היו מיועדות לשיווק בנקודות ממכר בירושלים. כנגד החשוד נפתחו הליכים משפטיים, והגבינות הושמדו בצו רופא וטרינר.

ממשרד החקלאות נמסר, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי הרשות הפלסטינאית עקב חשש לבריאות הציבור. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש מוצרים מן החי במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.

תמונה: ניר חבר, משרד החקלאות ופיתוח הכפר

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה