מרפאות הנשים בשערי צדק יקראו על שם ברקאי שור הי"ד



בטקס מרגש, בהשתתפות ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, מנהל מד"א מחוז י-ם, מר שלמה פטרובר ומנכ"ל המרכז הרפואי פרופ' יונתן הלוי, נחנכו בשערי צדק מרפאות הנשים החדשות, בקומה 9 של בניין "הדור הבא"

המרפאות ייקראו על שם לוחם צה"ל ברקאי שור שנפל במבצע "צוק איתן"  במוצב ה"פילבוקס" ליד קיבוץ נחל עוז, בהגנו על תושבי מדינת ישראל בקרב נגד מחבלים שחדרו מרצועת עזה במנהרת טרור, והוא בן 21.5 בלבד. חלומו של ברקאי היה להיות רופא. כבר בהיותו בן    15 התנדב לעבודה במד"א, במשמרות אינסופיות בהן המשיך גם בחופשותיו מהצבא.

"קרן אדר", שתרומתה אפשרה את הקמת המרפאות, בחרה להנציח את זכרו בדרך מיוחדת זו, המשקפת את חלומו.  

ברקאי הוא דור שביעי בירושלים למשפחת אביו, ודור שלישי לניצולי שואת אירופה מצד אמו, היה מתנדב שכולו לב, שהתנדב במספר גדול של גופים, בהם "יד אליעזר" לאריזת מזון, עמותת "שכן טוב" לעזרה לנזקקים וגרעין "אודי" לקירוב בין דתיים וחילוניים תוך עזרה לשכונות מצוקה. כמו כן הדריך בתנועת הנוער בני עקיבא.

במתקן החדש שיקרא על שמו תפעלנה כ – 25 מרפאות ייעודיות לנשים המהוות חלק מתכנית נרחבת לשדרוג המערך המיילדותי בשערי צדק, הכוללת בניית מיון יולדות חדש והוספת חדרי לידה. המתחם מרווח ונוח, מעוצב בקפידה רבה ומאובזר בציוד מתקדם לטיפול ואבחון. מחשבה רבה הושקעה ברווחת המטופלות והצוות. חדרי ההמתנה מוקמו מול הנוף המרהיב של ירושלים וחדרי הבדיקה המרווחים מספקים נוחות מרבית ופרטיות מלאה למטופלות ותנאי עבודה מיטביים לצוות הרפואי.

"זו הנצחה ראויה לברקאי, שכל חייו הרגיש את הצורך של העומד מולו, וידע לספק לו את מחסורו, אם במילה טובה, אם בעזרה רפואית או במתן טרמפים. כל מי שפגש בו התרשם ממסירותו לזולת, ונכונותו לתת משלו למען הזולת" ציינו בני משפחתו.

בתמונה גב' רבקה שור, אמו של ברקאי הי"ד גוזרת את הסרט. מימין ראש עירית ירושלים מר ניר ברקת, גב' רבקה שור, פרופ' יונתן הלוי מנכ"ל שערי צדק, מר שלמה פטרובר מנהל מד"א ירושלים וגב' פלורשהיים מהמחלקה ליחסי צבור.

תמונה באדיבות:  שערי צדק


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה