חברת הכנסת ד"ר עליזה לביא: "לסגור את מדרשת באר מרים לאלתר"



הערב (יום ג') התקיימה הפגנה נגד מדרשת באר מרים ברחוב שאול המלך בעיר בטענה שמקום מתבצעת הסתה של הבנות נגד משפחותיהן. עוד נטען כי, מי שעומד בראש המוסד, אהרון רמתי מפעיל כת במקום, ופועל לניתוק הקשר בין הבנות למשפחותיהן. כעת ח"כ עליזה לביא מצטרפת למאבק לסגירת המקום

הערב (יום ג') התקיימה הפגנה נגד מדרשת 'באר מרים' בה שוהות שישים בחורות צעירות.

מדובר במדרשה של הרב אהרון רמתי, המכונה באר מרים בירושלים, לטענת חלק ממשפחות הנערות, הצעירות השוהות במדרשה מנותקות מבנות משפחותיהן, 
הן ניתקו קשר עם הסביבה, ישנות על כסאות בלילה, שואלות כל דבר את הרב ב sms, לא מתחתנות, ונשלחות אל הרב "לייעוץ אישי" בשעה שתיים בלילה.

נוי וקנין, אחותה של נופר וקנין אחת הבנות שלומדות במדרשה ומארגנת ההפגנה אמרה היום בראיון לשלום אורן בתכנית 'בדרך הביתה' "יש התקדמות ובנות הלכו והגישו תלונה במשטרה, אין לי קשר עם אחותי. נופר אמרה על אבי שהוא לא רוצה קשר איתה, ואנחנו עושים את כל ההפגנה הזו כדי שהיא תחזור הביתה. התחחנו אליה שניפגש איתה ושתחזור והיא אמרה שאנחנו צריכים לרשום מכתב לאהרון רמתי ובגלל שלא הסכמנו לרשום את המכתב היא ניתקה איתנו את הקשר". 

חלק מהמשפחות יוצאות היום להפגנה ומאבק למען סגירת המקום והתערבות הרשויות והמשטרה.
ח"כ עליזה לביא, מסיעת יש עתיד הודיעה היום כי היא מצטרפת למאבק ותקח חלק בהפגנה "אני פועלת לסגירת מדרשת "באר מרים". כת מסוכנת בראשותו של אהרון רמתי- כינו אותה הרבנים עובדיה יוסף זצ"ל והרב שלום אליישיב זצ"ל: אסור לבנות ישראל ללמוד אצלו או ללכת למקום או לכל סניף שלו או בהכוונתו זאת אמרו כבר לפני שלוש שנים וקראו לסגירה מיידית של המוסד. ואני שואלת- איך זה שפסיקתם של שני גדולי הדור אינה מספקת כדי שהציבור החרדי ייצא וידרוש את סגירת המקום?  העובדה שתלמידות במדרשה לא התלוננו במשטרה בעצמן, איננה סיבה לעצימת עיניים.  אני שמחה שהמשטרה פתחה בחקירה לאחרונה אך במציאות הקיימת אין בכך די. פניתי לראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת ולמשרדי הבריאות, החינוך והרווחה, בדרישה שיפעילו את כל הכלים העומדים ברשותם לסגור את המקום לאלתר. במהלך היום שוחחתי ונפגשתי בכנסת עם הורי תלמידות כדי לשמוע מהם על המתרחש במקום. הערב תתקיים הפגנה מול הכנסת, אני אהיה שם. אתמוך ואסייע ככל שאוכל".
 
תמונה: נתי שוחט flash 90
 
 
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה