צליל רנסיה, סטודנטית למדע המדינה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, שגרירה בארגון שגרירי רוטשילד מיסודה של קרן רוטשילד קיסריה, הקימה לאחרונה בשיתוף עם עמותת 'החוט המשולש' המפעילה בתים חמים לנערים ונערות במצוקה בעיר ירושלים, פרויקט ייחודי ששמו "משכילות"

הפרויקט נולד במטרה לפתוח אופקים ולהנגיש לנערות, דיירות הבית לבנות, מידע על מסלולי לימוד אקדמיים, לחברן עם סטודנטים ולגשר על פערי התפיסה והמחשבה המתקיימים בין שתי הקבוצות.

במסגרת המיזם "משכילות" מדי חודש מגיעים לבית העמותה סטודנטים מארגון שגרירי רוטשילד, ממגוון מקצועות הלימוד, בכדי לקחת חלק ביוזמתה הברוכה של צליל ולהירתם יחדה למען קידום נערות בסיכון. המפגשים בהנחייתם של הסטודנטים מזמנים לדיירות הבית חשיפה לקשת רחבה של חוגי לימוד כגון פסיכולוגיה, תקשורת, מנהל עסקים, משפטים, רפואה סוציולוגיה, חינוך, יחסים בינלאומיים ועוד, כאשר התכנים הללו מועברים בצורה חווייתית, התנסותית ומהנה, במתכונת של שאלות ותשובות, שיתוף ודיונים מעוררי עניין וסקרנות.

"סיפורן של נערות בסיכון מוכר לי וקרוב לליבי. עבדתי עם נוער במצוקה בעבר, ולכן כל כך חשוב היה לי ליזום עשייה שתתרום לקידומן ולהעשרתן המקצועית של צעירות שרובן כלל לא העזו לחשוב על לימודים אקדמיים, כיוון שהרקע הקשה ממנו באו גזל מהם, בין היתר, את האפשרות לרכוש אפילו השכלה בסיסית" מסבירה צליל. היא מוסיפה: "אני שמחה ומתרגשת שבית הבנות של עמותת 'החוט המשולש', אליו מגיעות צעירות מהרחוב שנדחו על ידי משפחותיהן (שהיו לעיתים הגורם להתעללות ואלימות) ונזרקו מכל מסגרת אפשרית, הפך בית חם גם למיזם 'משכילות'. ההתלהבות של הבנות, הצמאון שלהן לידע והשאיפה להרחיב אופקים שהן מפגינות מרגשות אותי  ומעניקות  משמעות אמיתית לעשייה שלי".

לדבריה של צליל את ההשראה לפרויקט 'משכילות' שימשה תכנית 'קל"ף מנצח' של היחידה למעורבות החברתית באוניברסיטה העברית, במסגרתה נחשפים בני נוער בכיתות י'-יב' שהינם הראשונים במשפחתם ללמוד לקורסי העשרה אקדמיים. "כשהתוודעתי למימדי התרומה של התכנית להעצמתם ולהעשרתם של הצעירים, חשבתי ליזום פרויקט שיעניק גם לצעירים בסיכון בגילאים בוגרים יותר, כאלה ששום מסגרת לא מוכנה להתמודד אתם, הזדמנות להיחשף אל עולם התוכן האוניברסיטאי" מסבירה צליל.

הפרויקט שהתחיל כפיילוט מלפני מספר חודשים הולך וצובר תאוצה. עשרות בנות משתתפות במפגשי העשרה, חלקן צעירות שסיימו את שהותן בבית העמותה ובאות לבקר ולקחת חלק במיזם 'משכילות'.

צליל רנסיה, בת 26, במקור ממושב דישון שבגליל העליון, סטודנטית שנה  ב' באוניברסיטה העברית ומתגוררת בירושלים. בצבא שירתה כמפקדת בחיל המודיעין. מזה כשנתיים פעילה צליל בארגון שגרירי רוטשילד מייסודה של קרן רוטשילד קיסריה העוסק בפיתוח המצוינות האישית והחברתית של סטודנטים, במגמה לקדמם למיצוי הפוטנציאל האישי, האקדמי והתעסוקתי, לצמצום פערים ולקידום אחריות, מעורבות ועשייה חברתית מקצועית.

תמונה: צילום: סוזאן פת בנבנישתי

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה