נשיא וג'נטלמן



השחקן ריצ'רד גיר נפגש אתמול (יום ג') עם נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון, וקיבל את תנ"ך האוניברסיטה כהוקרה על פעילותו החברתית וההומניטרית

נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון נפגש אמש (ג') עם השחקן ריצ'רד גיר ששוהה בארץ בימים אלה לצורך צילומי הסרט "אופנהיימר" של יוסף סידר.

במהלך הפגישה, שהתקיימה במלון לאונרדו פלאזה בירושלים, העניק פרופ' בן ששון לגיר את תנ"ך כתר ירושלים, אשר הוכר כתנ"ך הרשמי של האוניברסיטה העברית בירושלים וכנסת ישראל. מאז הוצאתו משמש הספר כתנ"ך שעליו נשבעים אמונים נשיאי מדינת ישראל, והוא הוענק לפני מספר חודשים גם לאפיפיור פרנציסקוס בוותיקן.

מחוות הכבוד לגיר נערכה כהוקרה על תרומתו החברתית וההומניטרית רבת השנים ופעילותו למען זכויות אדם ושלום עולמי.

בפגישה נכחו  בנוסף לפרופ' בן ששון ומר גיר, הבמאי יוסף סידר, סגנית נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה העברית בילי שפירא וסגן נשיא למחקר ופיתוח פרופ' שי ארקין. במהלך הפגישה, שנמשכה 45 דקות, עשו הצדדים סקירה והחליפו רעיונות בנושאי רוח, אקדמיה ומחקר הקרובים לליבו של גיר. פרופ' שי ארקין הציג בפניו את המחקרים החדשים שנעשים באוניברסיטה- בעיקר בנושא חקר מחלת האיידס ומציאת תרופה למחלה. פרופ' בן ששון ומר גיר הבטיחו להיות בקשר על מנת לבדוק שיתופי פעולה עתידיים. 

"שמחתי על ההזדמנות הזו לפגוש אותך ולהוקירך  על פועלך", אמר פרופ' בן ששון לגיר בסיום המפגש. "יש קווי דמיון רבים בין עולם האקדמיה לעולם האמנות, הרוח והעשייה החברתית אליה הקדשת את חייך. האוניברסיטה העברית היא ביתם של אנשים רבים שתרמו לאנושות בזכות עבודת המחקר הנפלאה שלהם ועכשיו אתה מוזמן לראות בה את ביתך שלך".  

הבמאי יוסף סידר הגיע בשבוע שעבר עם צוותו לצלם מספר סצנות לסרט "אופנהיימר" באוניברסיטה העברית בה למד. סידר פגש על הסט בקמפוס הר הצופים את נשיא האוניברסיטה, פרופ' מנחם בן ששון, והשניים החליפו מילים חמות ואיחולי הצלחה. סידר סיפר לריצ'ארד גיר רבות על האוניברסיטה העברית במהלך הצילומים בשבועות האחרונים, והאחרון שמח על ההזדמנות לפגוש את בכיריה.

תמונות: הדס פרוש, פלאש 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה