הותר לפרסום: נעצר בירושלים פעיל דאעש תושב א-טור



במסגרת פעילות של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצר בירושלים פעיל דאע"ש, חליל עאדל חליל חליל, יליד 90' ותושב א-טור בירושלים, החשוד מסר בחקירתו כי תכנן להצטרף לדאעש בסוריה

חליל עדאל, בעל תעודת זהות כחולה, יליד 90' ותושב א-טור בירושלים מסר בחקירתו בשב"כ כי עבד ככוח עזר רפואי בבי"ח "איתנים", והודה כי כבר באוג'  14' תיכנן יחד עם חברו  מחמד סאמי עא-עזיז אבו-סנינה להצטרף לדאעש בסוריה. זאת, לאחר שהשניים החלו לראות סרטונים של דאעש באינטרנט.

בחקירתו מסר חליל כי במסגרת ההכנות ליציאה להילחם בשורות דאעש בסוריה, הצטרף לאימוני כושר שנערכו במכון הכושר של האוניברסיטה העברית בהר הצופים.

כמו כן מסר חליל בחקירה, כי טרם יציאתו מן הארץ סיפר לבני משפחתו ולממונים עליו בביה"ח בו עבד כי הוא מעוניין לקחת חופשה של מספר שבועות כדי לעלות לרגל למכה שבסעודיה, אך בפועל רכש כרטיס טיסה בכיוון אחד ליוון ומשם טס לאיסטנבול בתורכיה, וזאת במטרה להסתיר משרותי הביטחון בארץ את כוונתו להצטרף לדאעש.

בתחילת ינואר יצאו חליל וחברו לאיסטנבול, שם יצרו קשר דרך האינטרנט עם פעיל דאעש,  שהנחה אותם להגיע לדירת מסתור של הארגון בעיר אורפה שבדרום תורכיה, בסמוך לגבול הסורי. בדירה זו חברו מגוייסים נוספים של דאעש מכל רחבי העולם, בהם  פעילים מבנגלדש ושני ערבים ישראלים. מדירת המפגש של דאעש חולקו המגוייסים לחוליות של 4-5 איש, והוברחו לסוריה ע"י מבריחים טורקיים הפועלים בשירות דאעש.

לאחר מספר שבועות שב חליל חליל לשטח, ובהמשך נעצר לחקירה על ידי שירות הביטחון הכללי.

היום (יום ב') הוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום המייחס לו עבירות של ניסיון לחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון למגע עם סוכן חוץ ועבירה של ניסיון יציאה שלא כדין.

מקרה זה ממחיש את האיום הביטחוני הטמון בהצטרפותם של ישראלים למעגל הלחימה בשורות דאעש, לאחר שנחשפו לתעמולה שמפיץ הארגון בעיקר ברשת אינטרנט. שובם של אלה לישראל, לאחר שצברו ידע וניסיון מעשי בפעילות טרור ובלחימה, מהווה סיכון משמעותי לביצוע פעילות טרור חמורה בתחומי ישראל.

 

תמונה: (אילוסטרציה) flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה