תלמיד ישיבה מירושלים חשוד כי זייף כרטיסי טיסה כדי להתחמק מתשלום מכס על רכב



תלמיד ישיבה בן 52 מירושלים, נעצר בסוף השבוע שעבר ושוחרר בערבות בפני בית המשפט השלום בחיפה, בחשד כי ייבא זייף מסמכים בתוכנת מחשב על מנת לחמוק מתשלום מסים בגובה של 90,000 ש"ח שהיה מחוייב בהם עבור רכב שייבא ארצה

במהלך ביקורת שערך מכס ירושלים לאיתור רכבים שיובאו על ידי תיירים וסטודנטים זרים לישראל, נמצא רכב מסוג פולקסוואגן שארן שיובא לארץ על ידי החשוד, סימון זלושינסקי ועבורו קיבל פטור ממכס מתוקף מעמדו כסטודנט זר. במהלך הביקורת התבקש זלושינסקי, תושב שוויץ המתגורר בארץ לתקופות ארוכות, להמציא מסמכים המאמתים את שהייתו בחו"ל לתקופה שמעל שלושה חודשים – תקופה המקנה לתיירים ולסטודנטים זרים את הזכות לייבא רכב בפטור מתשלום מסים וזאת למשך תקופת שהייתם בארץ בלבד.

מבדיקת המסמכים על ידי היחידה המיוחדת במכס ירושלים, עלה החשד כי טופס משרד הפנים המציג את פירוט הכניסות והיציאות שלו מישראל וכן כרטיסי הטיסה המוכיחים, לכאורה, כי החשוד שהה מחוץ לישראל יותר משלושה חודשים - זויפו. זלושינסקי הועבר לחקירה ביחידה המיוחדת במכס חיפה במהלכה הודה כי אכן זייף את המסמכים באמצעות אחיו המתגורר בחו"ל. זלושינסקי שלח אליו את הטופס המקורי של משרד הפנים עם פירוט הכניסות והיציאות שלו מישראל והאח ביצע באמצעות תוכנת מחשב שינויים בנתוני הטיסות, כמו גם זייף כרטיסי טיסה לחיזוק טענותיו, כך שסימון יעמוד בתנאי הזכאות ליבוא רכב בפטור ממסים. לאחר שהחשוד קיבל את המסמכים המזויפים מאחיו הוא הציג אותם לפקידי המכס כמקוריים ונהנה מהטבת המס. בגין מעשים אלה, חשוד זלושינסקי בעבירות של מרמה, זיוף והצגת מצג שווא.


תמונה: flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה