בעיטת קרן – עמדה אישית של קרן קדוש



האם חשבתם אי פעם שבן אדם יכול ליפול ברחוב ואף לא אחד יושיט לו יד?האם הפסקנו להיות אחים? לאן נעלמה הערבות ההדדית שואלת קרן קדוש

הנה מה טוב ומה נעים, שבט אחים גם יחד... זוכרים את הימים האלה? ימים של ערבות הדדית. פעם התפארנו, שבישראל, להבדיל ממדינות אחרות,איכפת לנו אחד מהשני. תמיד אמרנו שאם יקרה משהו למישהו באמצע הרחוב, מיד יבואו לעזרתו.

אז הנה, לפני כשנה התמוטט אדם שלקה בליבו, באמצע רחוב ראשי ברמת גן, ואף אחד לא בא להושיט לו יד. מצלמת האבטחה, שמן הסתם קלטה רק חלק מעוברי האורח, הראתה איך עשרות אנשים מתעלמים מאותו אדם שכוב על המדרכה, נלחם על חייו. רק לאחר יותר משלוש דקות של התעלמות, חלפה במקום צעירה, נהגת אמבולנס חילוץ של חיות בעמותת "תנו לחיות לחיות", שהגישה לבחור עזרה ראשונה והזמינה את מד"א.

כשהסיפור פורסם, סירבתי להאמין שזה יתכן. לא קיבלתי שדבר כזה יכול לקרות אצלנו. בחרתי להאמין לתירוץ של אותם עוברי אורח. הם טענו שמדובר באזור מלא הומלסים ונרקומנים ולכן לא חשבו שהבן אדם התמוטט. הגיוני, אמרתי לעצמי והמשכתי להאמין שבני ישראל עדיין ערבים זה לזה.

שבוע שעבר זה התנפץ לי בפרצוף. ההתעלמות המצמררת של עשרות עוברי אורח, מזעקותיה של אישה שהותקפה בתל אביב, היא בלתי נתפסת. זו התעלמות המעידה על התאבנות מוסרית של החברה הישראלית. נו מור ערבות הדדית, נו מור סולידריות חברתית.

ביום חמישי, בשעה 07:00 בבוקר, התנפל אזרח זר על אישה שטיילה עם כלבה בשדרות הר ציון שבדרום העיר, דחף את ראשה לעבר מפשעתו, ביצע בה את זממו, ואף אחד לא הגיב לאירוע המחריד. למעט עדת ראייה אחת, העוברים והשבים המשיכו בדרכם כאילו כלום לא קרה. ממש צדיקה בסדום.

בסרטון, שצולם על ידי מצלמת אבטחה, נראית האישה, בת 37, כאשר לפתע התנפל עליה החשוד, צעק עליה ונופף לעברה בידיו. בשלב מסוים הוא דחק אותה לקיר, הוריד את מכנסיו ודחף את ראשה לעבר איבר מינו. מזעזע, נכון? מזעזע יותר לראות את העוברים והשבים ממשיכים בעיסוקיהם כאילו לא קרה דבר.

אז אולי אנחנו שבט, אבל לצערי במקום אחים גם יחד, אנחנו יותר ויותר הופכים להיות שבט קניבלים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה