הורים לילד בן 10: "הבן שלנו חווה השפלות והתעללות בהסעה"



סמדר אימו של ר' ילד בן 10 שחוזר לביתו מבית הספר בהסעה, מספרת כי בנה סובל מהתעללות מילולית ופיזית במשך זמן רב. הבן שחשש שלא יאמינו לדבריו הקליט את המתרחש והמילים הקשות לא מותירות מקום לספק

הורים לתלמיד בבית ספר בירושלים מתלוננים כי מדי יום בנם בן ה-10 חווה התעללות בהסעה. לדבריהם הילד חווה השפלה, אלימות, מכות, יריקות והתנכלות נוראית מצד קבוצת ילדים אחרת שנוסעת גם היא בהסעה. 
 
הוריו של ר' מציינים כי בעת הנסיעה בהסעה נוכח אדם מבוגר, שתפקידו להשגיח על הילדים, והוא ששומע מדי יום את ההתעללות, "לא מסייע לבנם ולא פועל להפסיק את ההתעללות". באחד הימים ר' החליט להקליט את המתרחש בהסעה, זאת על מנת שיאמינו לדבריו, בהקלטות נשמעות הקללות של הילדים וטיב ההשפלה שחווה ר', הילדים מקללים את ר', שרים עליו שירים המלווים בקללות וצוחקים עליו. ר' גם חווה אלימות פיזית ופעמים רבות חוזר הביתה עם חבורות בגופו.

עוד הם מציינים כי הם פנו לאחראים במטרה שיטפלו במצב ויסייעו לבנם ואלה בחרו להאשים את בנם בהתנהגות האלימה ולא מצאו פיתרון למצב.
 
סמדר יעקב אמו של ר' בן ה-10 "אני נחשפת לאלימות הזו כל השנה, אלימות פיזית שכוללת השפלות. מדובר במסכת התעללויות פיזית ונפשית כלפי בני. בני לומד בחינוך המיוחד, וזו הסיבה שיש מלווה ולא יכול להיות שמישהו יגיע וישפיל ככה ויפגע בבן שלי, ואף אחד לא עושה דבר. פנינו לעירייה ולא קיבלנו מענה. ובינתיים בני ממשיך לסבול". 
 

מהעירייה נמסר בתגובה "בעקבות מקרים של אלימות בין קבוצת תלמידים בהסעה, ביניהם גם התלמיד המדובר, הוחלט במינהל החינוך להוסיף להסעה מלווה, על מנת לשמור על מהלך הנסיעה התקין. הוחלט כי התלמיד המדובר יישב בהסעה ליד המלווה בכדי להפריד בין התלמידים ולמנוע קשר ישיר ביניהם שעלול להתפתח לאלימות. בנוסף, התלמידים המעורבים אף הושעו והעירייה פועלת בתיאום ועדכון ההורים למציאת פתרונות נוספים. יש לציין כי העירייה רואה בחומרה כל מקרה של אלימות פיזית ומילולית והנחתה לגלות אפס סובלנות במקרים אלו".

 

תמונות: באדיבות המשפחה 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה