נעצרו 22 חשודים בחשד שסחטו חברות כדי לפרסם בעיתון חרדי



בתום חקירה סמויה המתנהלת מזה כחצי שנה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, נעצרו במבצע ארצי ומקיף 21 חשודים מכל רחבי הארץ, החשודים כי במהלך השנה האחרונה הטרידו, איימו וסחטו מנהלים ובכירים בחברות גדולות במשק וחברות ממשלתיות תוך ניסיון לשדלם לפרסם בעיתון 'הפלס'

יחידת ההונאה של מחוז ירושלים ניהלה במשך כחצי שנה חקירה סמויה בעקבות עשרות תלונות שהתקבלו במשטרת ירושלים מבכירים בחברות גדולות במשק ובהם חברות ממשלתיות. עניינן של התלונות הטרדות בלתי פוסקות באמצעות הטלפון, דוא"ל ופקסים של מנכ"לים ובכירי החברות, בהם הציגו עצמם ככאלו המייצגים ציבור גדול המרגיש מקופח מכך שהם לא מפרסמים בעיתון המייצג אותם ובשל כך כדאי להם לפרסם בעיתון 'הפלס'.

מהחקירה עולה כי החשודים, היו פונים מדי יום למוקד טלפוני המכונה 'קו המאבק', בו היו מזדהים באמצעות קוד וסיסמא וזיהוי מספר טלפון ממנו היו מתקשרים. לאחר שהיו מזוהים – קיבלו הנחיות מדויקות לגבי פעילותם (את מי עליהם להטריד, כמה להטריד, נוסח ההטרדה וכן מספרי הטלפון, פקס והמייל של אותו נציג חברה).

עוד עולה מהחקירה כי לאחר קבלת ההנחיות התקשרו לאותם נציגי החברות, כפי שהתבקשו מנציגי 'קו המאבק', ובאופן בלתי פוסק היו מתקבלות עשרות ומאות שיחות, פקסים ומיילים לאותה החברה, מה שהוביל לשיבוש הפעילות התקין של החברה. 
בשל ההטרדות הבלתי פוסקות חלק מהחברות בחרו לבטל את הפרסומים באמצעי התקשורת האחרים, על מנת להימנע מההטרדות הבלתי פוסקות.

כאמור, במהלך הלילה הגיעה לשיאו מבצע האכיפה בהובלת יחידת ההונאה של מחוז ירושלים בו היו 
שותפים כ- 200 שוטרים, חוקרים, שוטרי יס"מ, לוחמי מג״ב ובלשים מכל הארץ שעצרו בו זמנית 21 חשודים, מירושלים, בני ברק, אשדוד, ירוחם ומודיעין עלית, שהובאו לחקירה במתקני לה"ב 433.

מדובר בחשודים העיקריים שסומנו כדומיננטיים והמשמעותיים ביותר. 
2 מהחשודים, תושבי ירושלים, עסקנים מוכרים במגזר החרדי, המהווים הגרעין המארגן והמפעיל של הפעילות ו'קו המאבק', חשודים בביצוע עבירות של סחיטה באיומים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את פעילות יחידת ההונאה המחוזית בסיוע ושיתוף פעולה ממחוזות מ"י הנוספים ולה"ב 433 וציין כי "מדובר בחקירה חשובה ורגישה שהובילה למעצר חשודים רצידיוויסטים שניסו במעשיהם לשבש ולפגוע בזכות הקניין והגנת הפרטיות, תוך הטרדה והטלת מורא".
עוד הוסיף כי "יחידת ההונאה של משטרת ירושלים ניהלה את החקירה ביסודיות, מקצועיות ונחישות ראויה לציון. תוך שיתוף פעולה מלא עם יחידות המשטרה ברחבי הארץ. משטרת ירושלים תמשיך בפעילותה  הנחושה לאכיפת החוק והסדר".

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה