מחקר בשערי צדק: ליצנים רפואיים תורמים להפחתת החרדה



מחקר חדש בבית החולים שערי צדק של פרופסור בוריס צ'רטין, מנהל המחלקה לאורולוגיה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, הראה כי שילוב ליצנים רפואיים בצוות חדר הניתוח מקטין את החרדה של ילדים טרם הניתוח

איגוד האורולוגים האמריקאי בחר במחקרו האחרון של פרופ' בוריס צ'רטין, מנהל המחלקה לאורולוגיה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, להצגה במסיבת העיתונאים השנתית שלו.

מעל- 2,500 תקצירים הוצגו בכנס השנתי (2015 ) של אגוד האורולוגים האמריקאי ובהם מחקרו האחרון של פרופ' צ'רטין, בנושא 'תרומת הליצנים הרפואיים להפחתת החרדה טרם הניתוח, להפחתת הכאביםלאחר הניתוח ולהורדה בעלות הניתוח, בילדים שעברו ניתוחי פין'.

הנהלת האגוד בשיתוף עם ועדת התקשורת בחרו מתוכם רק45 מחקרים שהוגדרו "מעניינים וחשובים" לצורך פרסום במסיבת עיתונאים של האיגוד,וביניהם מחקרו של פרופ' צ'רטין. הבחירה במחקר זה מבין אלפי המועמדים מעידה על חשיבותו הרפואית ועל העניין החדשותי בו.

המחקר הראה כי שילוב ליצנים רפואיים בצוות חדר הניתוח מקטין את החרדה של ילדים טרם הניתוח ולאחריו ומקצר את השהייה הכוללת שלהם בבית החולים, מה שמקטין את עלות הטיפול. הוא התמקד בילדים שעברו ניתוחי פין במסגרת אשפוז יום כירורגי ומדד את רמות החרדה שלהם לפני הניתוח ואת רמות הכאב לאחריו.

נמצא שישנה תועלת ברורה לעבודת הליצנים הרפואיים ושהחיוך המתפשט על פני המטופלים הקטנים הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה.

המחקר בוצע בשיתוף פעולה עם- ד"ר יניב חן, ד"ר סול יברובסקי, ד"ר סטניסלב קוצ'רוב, ד"ר ישראל אוסטרובסקי, יהודית גבאי, גנאדי לב, מיכל דרמון, אבי זיגדון, אברהם כהן, יעקב שווילי, ד"ר ארתור י' אדלמן ופרופ' יעקב גוזל.

תמונה: flash 90

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה