הפרויקט הסולארי הראשון באצטדיון כדורגל בישראל יוצא לדרך



אצטדיון טדי יצטרף בקרוב לשורה של אצטדיוני כדורגל מובילים בעולם ויהיה אצטדיון הכדורגל הראשון בישראל שבו תתוקן מערכת סולארית על כל היקפו, לייצור חשמל ירוק לצריכה עצמית

המערכת הסולארית באצטדיון טדי תוקם על פי הסדרת מונה נטו ותשמש לצריכה עצמית של החשמל באתר עצמו ובמתקני ספורט נוספים של העירייה. המערכת תוקם בהיקף של 639 קילוואט ותוכל לייצר כמיליון קוט"ש בשנה, שכולם אנרגיה נקייה וידידותית לסביבה. 

המיזם מהווה ייעול כלכלי מהותי הצפוי להוזיל משמעותית את עלות החשמל הנצרכת באצטדיון טדי בכ- 400 אלף ₪ בשנה, היות ועלות ייצורו של חשמל סולארי לאורך שנות הפרויקט, זול מרכישתו מחברת החשמל.

את היוזמה מובילות עיריית ירושלים וחברת מוריה, החברה לפיתוח ירושלים אשר יזמו, התקינו ומפעילות במשך ארבע השנים האחרונות כ-120 מערכות סולאריות על מבני חינוך וציבור ברחבי ירושלים. את הפרויקט תנהל מטעם  מוריה חברת אנרגיה ייעוץ וניהול בניהולו של גיל פונדיק.

המערכת מתוכננת להיבנות בקיץ הקרוב כאשר ההפעלה המסחרית מתוכננת לרבעון האחרון של השנה.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "העיר ירושלים הופכת בשנים האחרונות למובילה בספורט ובתשתיות ספורט, עם הקמת קריית הספורט הבינלאומית במלחה, במסגרתה הורחב אצטדיון טדי ל- 31,000 מקומות ישיבה, במטרה להפכו לאצטדיון הלאומי. כעת אנו שמחים לשלב את הספורט עם קיימות ואנרגיה ירוקה ולהפוך את אצטדיון טדי למתקן הספורט הראשון בארץ שיופעל באמצעות אנרגיה סולארית וכולנו תקווה שגם נבחרות ישראל והקבוצות הירושלמיות ייהנו מהאנרגיה החדשה שתביא לניצחונות רבים".

דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה, העומד בראש הצוות המוביל את הפרויקט: "אנו שמחים על יציאתו לדרך של הפרויקט הסולארי הראשון מסוגו בישראל באצטדיוני כדורגל, באצטדיון טדי בירושלים. מדובר בפרויקט ייחודי ומאתגר עבור העיר ירושלים ומהווה חלק חשוב ובלתי נפרד מראייה רחבה של עיריית ירושלים וחברת מוריה לפרויקטים ירוקים, השמים דגש על התייעלות, חדשנות ומימוש המטרות לשמירה על איכות הסביבה, קיימות ולצמצום הפליטות לצד השגת ההיבטים הכלכליים של הפרויקט".

 

תמונה: באדיבות דוברות עיריית ירושלים 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה