יריד בצלאל חוזר לפעילות מלאה



בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את העתירה של תושבים ברחוב בצלאל כנגד עיריית ירושלים בנוגע להפעלת יריד בצלאל וקבע כי היריד ישוב לפעילות מלאה בהקדם

יריד בצלאל פועל מזה חמש שנים, מידי שישי, ברחובות בצלאל ושץ בעידוד ובתמיכת המינהל הקהילתי במרכז העיר.

היריד מהווה אטרקציה תיירותית מרעננת לתושבי העיר ולבאים מחוצה לה, מעניק אפשרות לאמנים צעירים לקדם את  עשייתם ומסייע לחזק ולקדם את העסקים הנמצאים בסמוך ליריד.

על אף תרומתו הרבה של היריד, עתרו מספר תושבים במרכז העיר לבית המשפט המחוזי בירושלים בטענה שהיריד מהווה מטרד, בין היתר, מבחינת היקף הלכלוך והרעש הנגרמים כתוצאה מהפעלתו וזאת על אף שבמהלך השנים בהם פועל היריד התקבלו בעירייה שבע פניות בלבד שעניינן המטרדים שהוזכרו בעתירה.

בהחלטה שהתקבלה ביום שני האחרון, דחה בית המשפט את הטענות שהועלו וקבע כי עיריית ירושלים נהגה קשורה בהליך שנקטה למציאת מפעיל ליריד וכי אין מניעה מהמשך ההליך  והחזרת היריד  לפעילות מלאה.

בית המשפט קבע כי עיריית ירושלים נתנה מענה בהסכם שהכינה בינה לבין  מפעיל היריד  מענה מיטיבי למרבית טענות העותרים כנגד מטרדים שייגרמו להם עקב קיום היריד ודחה את מרבית טענות העותרים תוך שהוא קובע כי הליך ה"קול-קורא" שפרסמה העירייה נוסח ובוצע ע"י העירייה באופן תקין ועל פי החוק. 

בית המשפט קבע כי על העירייה לשים דגש מיוחד על  פינוי אשפה, ואכיפת חנייה אסורה ברחוב בעת קיום היריד. 

מנכ"ל העירייה, אמנון מרחב, בירך על החלטת בית המשפט וציין כי ההחלטה מאפשרת להמשיך ולקדם את ירושלים כעיר אטרקטיבית וצעירה, המעניקה הזדמנות שווה לאמנים צעירים לשווק עצמם וכן מאפשרת להמשיך להקדם, לתמוך ולסייע לעסקי מרכז העיר

הזקוקים לכך. זאת במקביל לאיזון נכון ולשמירה על איכות חייהם של התושבים הגרים בסמוך למוקדי הפעילות. 

תמונות באדיבות: "בנדה" הפקות


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה