הוארך מעצרו של החשוד בפיגוע בכיכר צה"ל שאירע חודש שעבר בעיר



היום (יום ד') הותר לפרסום כי בתום חקירה של ימ"ר ירושלים יחד עם השב"כ הוארך מעצרו של קטין פלסטיני כבן 17 תושב ביר זית החשוד בפיגוע דקירה בירושלים בכיכר צה"ל, כזכור באותו פיגוע יצא מרכבו ראש העיר והמאבטח שלו שתפסו את המחבל

חודש שעבר, ב22.2.15 בשעה 17:30 הגיע החשוד לכיכר צה"ל מכיוון העיר העתיקה. בזמן שעמד במעבר החציה יחד עם אנשים נוספים, שלף סכין שהיתה ברשותו ודקר צעיר יהודי חרדי שעמד סמוך אליו. החשוד ניסה לדקור אותו שוב תוך שהיהודי גונן על עצמו באמצעות תיק הטלית והתפילין שאחז בידו. 
ראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת, שנסע עם רכבו יחד עם המאבטח ואנשי לשכתו, הבחינו בהמולה במקום, יצאו מהרכב כאשר המאבטח מכוון את נשקו לכיוון החשוד אשר זרק את הסכין. ראש העיר התקרב למחבל והפילו ארצה. בשעה זו הגיעו למקום כוחות משטרה שאזקו ועצרו את המחבל. 
חקירת האירוע התנהלה במפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים בשת"פ שב"כ.

במסגרת החקירה נראה החשוד במצלמות אבטחה באזור העיר העתיקה כשהוא מגיע סמוך לשעת האירוע לרחוב דוד בעיר העתיקה, ניגש לדוכן וגונב סכין תוך שהוא מכניס את הסכין לשרוול חולצתו. 

מחקירתו עולה כי החשוד, קטין פלסטיני כבן 17 תושב ביר זית, הודה במיוחס לו וטען כי באותו היום הגיע מביתו לשער שכם בירושלים, לטענתו רצה לדקור את היהודי כיוון שהוא 'שונא את היהודים הדתיים'. 

עוד סיפר בחקירתו כי היה שותף לאירועי הפס"ד כנגד כוחות הבטחון באזור מגוריו בביר זית, בהם יידה אבנים והשליך בקבוקי תבערה כנגד כוחות הבטחון.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי שיבח את פעילותו האמיצה של ראש העיר ואנשיו בטיפול באירוע וכן את פעילות חוקרי היחידה המרכזית אשר "חקירתם המקצועית והנחושה הניבה תוצאות שהובילו לכדי הצהרת תובע והגשת כתב אישום בתוך זמן קצר".

מעצרו של החשוד הוארך כאמור היום בבית משפט השלום בירושלים, ב-5 ימים עד ליום א׳ 15.3.15, עם הצהרת תובע בדבר כוונה להגיש כתב אישום כנגדו .



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה