עיריית ירושלים מבקשת למנות מפעיל לעמותת עידן



עיריית ירושלים הגישה בקשה לבית המשפט למינוי מפרק – מפעיל לעמותת עידן על מנת להבטיח את המשך השירותים למאות הקשישים המטופלים בה ולמנוע את פיטוריהם של מאות עובדי העמותה, במקביל ביום ראשון יצאו הדיירים ומשפחותיהם להפגנה בכיכר ספרא למנוע את סגירת בתי האבות

לפני שלושה שבועות, פרסמנו כאן באתר ירושלים נט כי עמותת עידן המפעילה שלושה מוסדות של בתי אבות בעיר, בית בייאר, בית אליסיה ועידן הזהב, נמצאת בסכנת סגירה. זאת בעקבות חוב ארנונה לעיריית ירושלים. בתוך כך, הודיעה העמותה כי אינה יכולה לעמוד בתשלומים ועל כן היא מפסיקה את פעילותה, בזמנו קיבלו העובדים מכתבי פיטורים מה שעלול היה לגרום למצב בו עובדים רבים היו מוצאים עצמם ללא עבודה. בנוסף, 270 קשישים ששוהים באותם בתי אבות, עלולים למצוא את אצמם ללא קורת גג או מחסה. 

כעת הגישה עיריית ירושלים בקשה, באמצעות עו"ד אשר אקסלרד, לבית המשפט למינוי מפרק – מפעיל לעמותת עידן  על מנת להבטיח את המשך השירותים למאות הקשישים המטופלים בה ולמנוע את פיטוריהם של מאות עובדי העמותה. 

בבקשה מבהירה העירייה כי היא מעוניינת למנות את עו"ד אשר אקסלרד (אשר שימש אף כנאמן מטעם בית המשפט בהליך ההבראה של בית החולים הדסה) וזאת על מנת שיפעל להמשך הפעלת בתי האבות של העמותה ויבטיח את מתן השירותים למאות הקשישים שמתגוררים בה.

בעירייה מציינים כי "הבקשה הוגשה לאחר שבחודשים האחרונים מנהלת עמותת עידן מאבק מביש על גבם של מאות הקשישים שבטיפולה ומאות העובדים המועסקים על ידה, תוך שהיא מאיימת "בהשלכתם לרחוב" של מאות הקשישים בבתי האבות שמפעילה העמותה ובפיטורי כ- 300 עובדי העמותה, כל זאת בניסיון להימנע מפסיקת בית המשפט לתשלום חוב של  כ- 8  מיליון ש"ח שהעמותה נמנעת מלשלם מספר שנים, למרות פסקי הדין שמחייבים אותה לשלם סכום זה. בניסיון להפעיל לחץ על העירייה החליטה עמותת עידן באופן שרירותי, בחוסר תום לב קיצוני ומסיבותיה שלה, להפסיק באופן חד צדדי את מתן השירותים למאות הקשישים, וכן הודיעה לעובדיה על פיטוריהם וזאת החל מיום 31.3.15. הודעת העמותה באה בהפתעה לעירייה שכן העירייה לא הציבה בפני העמותה דרישות להפסקת הפעילות".

 בעירייה מוסיפים כי "לאורך השנים ניהלה העירייה עם העמותה מו"מ להסדרת חובותיה אולם בכל פעם חזרה בה העמותה מההסכמות והעדיפה לפנות לבתי המשפט, אשר לבסוף דחו את מרבית טענותיה של העמותה וחייבו אותה לשלם את חובותיה.  ראוי לציין כי במסגרת ההסכמות נאותה העירייה להפחית מיליוני ש"ח מחובותיה הפסוקים של העמותה לעירייה ולפרוס אותם לשלוש שנים, אך למרות כל זאת  העמותה חזרה בה מההסכמות ולא שילמה את חובותיה. בנוסף, טענו מנהלי העמותה בפגישה שהתקיימה בלשכת ראש העיר (ביוזמתו של ראש העיר), כי הם מתקשים לשלם חוב העמותה לעירייה בשל התחייבותם לשלם לעורכי הדין ייצגו את העמותה בהליכים המשפטיים נגד העירייה כ- 1,000,000 ש"ח. נתון זה הדהים את העירייה בשל העובדה שהעמותה העדיפה לשלם מיליון ש"ח לעורכי דין במקום לשלם חובות שבית המשפט פסק שעליה לשלם".   

 ראש העיר ניר ברקת ומנכ"ל העירייה אמנון מרחב נפגשו עם מנהלי העמותה והבהירו בפגישה עימם כי לא יאפשרו כל פגיעה בקשישים או מצב בו יוותרו הקשישים ללא מענה וללא טיפול.

עוד ציינו "לאור הפעולות המבישות שמבצעת העמותה והמאבק שהיא מנהלת על גבם של הקשישים והעובדים המסורים,  מבקשת העירייה מבית המשפט לאשר את מינויו של עו"ד אקסלרד שיפעל ככונס מפעיל לעמותה מטעם העירייה על מנת להבטיח את המשך מתן השירותים שמספקת העמותה למאות לקוחותיה  הקשישים ולהבטחת רציפות תעסוקתית לעובדי העמותה המסורים".

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים מר דני בונפיל הודיע כי ההסתדרות תומכת בבקשה למינוי מפרק מפעיל לעמותה וזאת לאור החשיבות על שמירת הרצף התעסוקתי של עובדי העמותה. מר בונפיל אף הציע לסייע ככל הנחוץ ולשתף פעולה לצורך שמירה על זכויות עובדי העמותה.

במקביל, ביום ראשון הקרוב עתידה להתקיים הפגנת מחאה של הדיירים מבתי האבות  השונים החוששים מסגירת בתי האבות. יהודה יוסף, מיוזמי החמאה ובן של אחת הדיירות סיפר "אמא שלי בת 80, היא דיירת בבית באחד מהבתים שעומדים בסכנה קיומית. בגלל ויכוח כספי אותם דייירם עלולים למוצא עצמם ללא קורת גג, ביום ראשון נגיע כולנו למחאה למנוע את הסגירה". ההפגנה תתקים ביום ראשון הקרוב בשעה 14:00 בכיכר ספרא, תחת הכותרת זקנים אבל נלחמים. 

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה