הבחירות לכנסת ה-20: שיעור ההצבעה הנוכחי עומד על 65.7%



יום הבוחר: הקלפיות ברחבי הארץ יפעלו החל מהשעה 07:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה, 5,881,696 מצביעים עתידים לממש את זכות הבחירה. אחוז המצביעים נכון לשעה 20:00 אחוז ההצבעה עומד על 65.7% הגבוה ביותר מאז 1999

הבוקר (יום ג') נפתחו הקלפיות ברחבי העיר, 5,881,696 בעלי זכות בחירה עתידים לעצב את עתידה של מדינת ישראל בארבע שנים הבאות. סה"כ 10,375 קלפיות ברחבי הארץ, מתוכן 2,693 נגישות לנכים ובעלי מוגבלויות. 

החל מעות הבוקר נפרסו ברחבי המחוז 3,200 שוטרים ו-125 מתנדבים במקומות בהם מוצבות הקלפיות. וכן במקומות הומי קהל במטרה חהבטיח את קיום ההליך התקין של יום הבחירות, בטחון הנפש והרכוש, שמירה על הסדר הציבורי, הסדרי תנועה ומתן מהיר לכל תרחיש. 

שוטרי תחנת שפט עיכבו לחקירה בחור כבן 20 לאחר שהוציא מהקלפי בשכונת רמת שלמה את כל פתקי ההצבעה של אחת המפלגות. בנוסף, נבדק חשד לזיוף בקלפי בשכונת גבעת מרדכי; זוג שהגיע להצביע גילו כי שעתיים קודם לכן הצביעו זוג אחר עם פתקי ההצבעה שלהם, השניים הופנו להגשת תלונה ונפתחה חקירה. 

מקרה נוסף, קטטה בין פעילי מפלגות ברחוב צונדק, במהלכה רוסס גז פלפל. נעצר חשוד. 

לרגל יום הבחירות לכנסת ה-20, יעלה מד"א את רמת הכוננות בכל רחבי הארץ . במד"א מתכוננים גם לאבטח במידת הצורך פעילים שירוכזו במקומות הומי אדם, הפגנות, עצרות וצמתים ברחבי הארץ.

חוק יסוד הכנסת קובע כי יום הבחירות יהיה יום שבתון, מרבית תושבי ישראל בחופש. אחרי שיצביעו צפויים לא מעט ישראלים לנצל את היום ומזג האוויר החמים ליום בילוי. החנויות ומרכזי הבילוי מציעים שלל מבצעים והנחות לרגל יום הבוחר.

מי שמבקש לנצל את יום החופש ביום הבחירות לכנסת ה-20 ולבקר בפארק הקיפצובה שליד ירושלים תינתן 20 ש"ח הנחה ברכישת כרטיס מבוגר. פארק קיפצובה - המיני לונה פארק הראשון באזור ירושלים. מזמין אתכם לחוויה משפחתית ביום הבחירות במחיר מיוחד עם מגוון פעילויות לטווח רחב של גילאים: מגוון מתקנים, בריכת סירות אבובים, קרוסלת הפיראטים, מכוניות מתנגשות, בריכת כדורים, ג'מבורי, חדר תחפושות, אולם משחקי וידאו, פלייסטיישן וXBOX , רכבת הרים חדשה ומיוחדת באורך של 140 מטר במתחם שגודלו 28  X 12 מטר קרוסלת סוסים חדשה ועוד.

גם מגדל דוד בירושלים מציע מחיר כניסה מיוחד של 20 ש"ח. אפשר ליהנות מפעילויות 'מגדל דיגיטל' בחינם: סיורי QR למבוגרים ו'חפש את המטמון' לילדים, משחק אייפד חוייתי לכל המשפחה 'מצודה בטאצ", אפליקציה לפענוח התעלומה הבלשית 'של מי המגדל הזה?', צפיה בסרטון תלת ממד הממחיש את אזור הבריכות וארמון הורדוס מלפני 2,000 שנה, והתנסות בטכנולוגיה עולמית חדשה של מציאות רבודה בתצפית היפה ביותר בעולם – אל עבר העיר העתיקה והחדשה. כניסה למוזיאון מבוגר/סטודנט/אזרח ותיק: 20 ש"ח. ילדים: 18 ש"ח, דמי הכניסה כוללים את מגוון המוצרים הדיגיטליים למשפחה ולבודדים.

קניון רמות ירושלים יקיים ביום הבחירות, את אירוע ה"לגו לנד",הפנינג לגו ססגוני במיוחד לכל המשפחה. באירוע הלגו הגדול,שייערך בין השעות 12:00-19:00, יעמוד לרשות באי הקניון מתחם לגו ענקי בגודל של 100 מ"ר ובו עשרות אלפי חלקי לגו (קטנים וגדולים )להרכבה לכל הגילאים. הילדים ובני המשפחהיוכלו לבנות יחד במתחם הלגו,כאשר בכל שעה עגולה תקיים הנהלת הקניון תחרות בנייה בלגו,שתזכה (בכל שעה) את הילדים/המשפחה שיבנו את המיצג היפה ביותר על פי משימות שיינתנו להם,בפרסים. כמו כן במסגרת הפנינג  הלגו –לנד תוצג תערוכת לגו מיוחדת עם מייצגי לגו ייחודיים שתהווה אטרקציה לכל המשפחה. הכניסה לאירוע הלגו לנד בקניון רמות הינה ללא תשלום ומותנית ברכישה באחת מחנויות הקניון ב-20 ש"ח בלבד.

מוזיאון המדע  מציע שלל פעילויות ליום הבחירות בין הפעילויות והתערוכות החדשות במוזיאון מהן יוכלו ליהנות המבקרים:

רחוב סומסום 2015- מגלים סקרנות! העונה החדשה  של התוכנית המצליחה "רחוב סומסום" נכתבה בייעוץ מדעי של מוזיאון המדע בירושלים וכל פרקיה צולמו בין כתלי המוזיאון. מוזיאון המדע בירושלים מציע למבקריו מגוון פעילויות, סיורים ומשימות ממותגות סומסום בליווי הבובות האהובות, שיתקיימו במתחם בו צולמה העונה החדשה. כגון: ביקור בסט הצילומים של רחוב סומסום, סלפי-סומסום עם הדמויות האהובות של הבובות, סיור בין המוצגים האהובים שצולמו בפרקי העונה החדשה.  משימות אתגר ב'מפעל החול'  ועוד.

 תערוכה חדשה מבט אל החלל. טכנולוגיית החלל שינתה את האופן בו אנחנו רואים את השמיים ואת היקום, החל מהטלסקופ של גליליאו ועד טלסקופי החלל המודרניים. צילומים מתאפשרים גם באמצעות חלליות המגיעות את גרמי השמיים ואפילו נוחתות עליהם. כל התפתחות כזו הביאה איתה מהפכה תפישתית משמעותית. בתערוכת מבט אל החללמוצגים תצלומים מרהיבים של  גרמי השמיים באמצעות אותן טכנולוגיות לצד בחינה היסטורית של האופן בו הן שינו את תפישת היקום שלנו.  

אירוע חדש במוזיאון  -  אשליות או לא להיות? בסימן של אשליות, קסמי מדע והסוואה בטבע. נפתח ב4.3 וימשך עד 26.3.15. במסגרת האירוע תערוכות 'אשליות, מבלבלים את המוח' תערוכה עם מוצגים פעילים שמזמינים את המבקרים לגעת בהם ולגלות מה יוצר את האשליה? מה גורם לנו לתפוס את המציאות כמשהו אחר.... כמו כן, הדגמה מדעית'קסמי מדע', על קסמים והמדע שמאחוריהם., סדנת בנייה אשליה בתנועה – מתנה לכל משתתף סדנת התנסות  'חיות מתחפשות' . בנוסף מוצג חדש לזמן מוגבל מבוך מראותמבוך מראות מתעתע, בו תראו את השתקפותכם עד אינסוף. השתעשעו ומצאו את הדרך החוצה בחוויה שכמותה מעולם לא חוויתם! הקרנת סרט תלת מימד השונית האחרונה (מדי יום עד 31.3. בתשלום נוסף).

בתיאטרון האינקובטור מציעים קלפי מדגמי לבאי התיאטרון וצפייה אקטיבית ומשותפת בתוצאות המדגם הטלויזיוני על מסך ענק. הקהל שיגיע לבית מזי"א בירושלים להצגה "הישראלי היפה" יזכה לבחור בקלפי מדגמי מיוחד שיוצב בפתח התיאטרון. בהצגה יוכרז מיהו ציוני אמיתי ולאיזו ממשלה אנחנו זקוקים. מיד בתום ההצגה תערך צפייה אקטיבית משותפת של תוצאות המדגם הטלויזיוני על מסך ענק, בהנחיית יאיר להמן, שחקן ההצגה ויוצרה. האם תוצאות המדגם הטלויזיוני יהיו זהות לאלה של הקלפי המדגמי של התיאטרון?

על ההצגה "הישראלי היפה"- פרוייקט דרמטי מונוקומי לשינוי פני האומה.  "יש משבר. על זה אין ויכוח. השאלה היא רק - איזה? ...לא, לא. צריך לעזור. להציל! כן - לסייע! השאלה היא רק איך, והאם ו...למה? ו ...  ישראלי אחד. לבד. מנסה להבין מה עלה בגורלנו,  מה יעלה בגורלו וכמה עולה להיות מאושר. או לפחות למצוא משהו לאכול ... נניח, דג?..

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה