‏‏פרופ' דיוויד וייסבורד מהעברית הוא חתן פרס ישראל בקרימינולוגיה



פרופ' דיוויד וייסבורד חבר סגל במכון לקרימינולוגיה בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, הוא זוכה בפרס ישראל. למחקריו פורצי הדרך הייתה השפעה רבה על שיטות הפעולה של כוחות משטרה ברחבי העולם, לרבות משטרת ישראל

פרופ' דיוויד וייסבורד הוא פרופסור בקתדרה למשפטים ואכיפת החוק ע''ש א. מייר וחבר סגל במכון לקרימינולוגיה בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. במקביל הוא משמש כפרופסור לקרימינולוגיה, משפטים, וחברה באוניברסיטת ג'ורג' מייסון בווירג'יניה (ארה"ב). לצד פעילותו האקדמית סייע פרופ' וייסבורד רבותלגופים העוסקים באכיפת החוק במדינות שונות והוא מוזמן באופן תדיר לשאת הרצאות ולהתארח במוסדות יוקרתיים ברחבי העולם.

פרופסור וייסבורד הוא חוקר בינלאומי מוביל בתחום הקרימינולוגיה וקיבל את הדוקטורט שלו מאוניברסיטת ייל בארצות הברית בשנת 1985. תחומי העניין שלו כוללים בין היתר: עבריינות צוארון לבן; משטרה; מניעת פשיעה; סטטיסטיקה ושיטות מחקר.התרומה של פרופ' וייסבורד לחקר הקרימינולוגיה, הן בתחום התיאורטי והן בתחום האמפירי, היא יוצאת דופן ועבודתו הייחודית זיכתה אותו לאורך השנים בפרסים רבים. 
בשנת 2010 זכה וויסבורד בפרס שטוקהולם לקרימינולוגיה, הפרס היוקרתי ביותר בתחום המחקר  הקרימינולוגי, המקביל לפרס נובל. הפרס הוענק לפרופסור וייסבורד כהוקרה על עבודותיו  המבוססות על סדרת מחקרים בתחום השיטור.
יתר על כן, בשנת 2014 זכה פרופ' וייסבורד בפרס ג'רי לי למפעל חיים בתחום הקרימינולוגיה האקספרימנטלית, ובפרס סאתרלנד –  הפרס היוקרתי ביותר המוענק על-ידי האגודה האמריקאית לקרימינולוגיה.

למחקריו פורצי הדרך הייתה השפעה רבה על שיטות הפעולה של כוחות משטרה ברחבי העולם, לרבות משטרת ישראל, והדבר סייע להן לייעל את מאמצי האכיפה שלהן ולשפר את איכות החיים של ציבור האזרחים.

בשנת 1993 קיבל פרופ' וויסבורד את ההצעה לכהן כפרופ' חבר עם קביעות במכון לקרימינולוגיה שבאוניברסיטה העברית בירושלים ועלה עם רעייתו לישראל. הוא הותיר מאחוריו קריירה מצליחה באקדמיה האמריקאית, שבצידה שכר גבוה ומענקי מחקר בהיקף של מיליוני דולרים.

על החלטתה זו סיפר וייסבורד: "כשבישרתי על החלטתי לעלות לישראל,השיב המנחה שלי לדוקטורט, אלברט ג. רייס ג'וניור, כי החלטתי אמנם מובנת לו בפן האישי, אך היא עתידה לבלום את מסלול הקריירה שלי. הוא האמין כי העתיד אליו צעדתי כקרימינולוג בין לאומי מוביל לא יכול היה להתגשם בישראל. פרופ' רייס היהאמנם קרימינולוג מן השורה הראשונה ותמך בי לאורך כל דרכי, אך הוא שגה בחיזוי תוצאות עלייתי לארץ והמעבר לאוניברסיטה העברית. אני גאה בהישגי כקרימינולוג ישראלי".

בשנים שחלפו מאז הצטרף פרופ' וייסבורד למכון לקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית, הוא הצליח להביא לתנופה רבה בפעילות המכון, המהווה מוקד משיכה לחוקרים אורחים בולטים מתחום הקרימינולוגיה מרחבי העולם, ולתלמידים לתארים מתקדמים בקרימינולוגיה. וכעת הוא נבחר לזוכה בפרס ישראל לחקר הקרימינולוגיה. 

בתמונה: פרופ' דיוויד וייסבורד, באדיבות דוברות האוניברסיטה העברית. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה