בחירות נקיות בירושלים



עיריית ירושלים החרימה רכבים אשר שימשו פעילי מפלגות לתלייה בלתי חוקית של שלטי בחירות, בעירייה הוקמו צוותי משימה ייעודיים לאכיפת החוק במטרה למגר את התופעה הפוגעת בנראות המרחב הציבורי ובאיכות חיי התושבים

לקראת בחירות 2015 הקימה עיריית ירושלים יחידת פיקוח מיוחדת אשר פועלת במסגרת פעילות הפיקוח העירוני ומטרתה ביצוע אכיפה כנגד הדבקה ותלייה בלתי חוקית של מודעות ושלטי בחירות ברחבי העיר ותפיסת רכבים המשמשים לפעילות לא חוקית זו.

עד כה כבר הוגשו כ- 350 כתבי אישום כנגד המפלגות השונות בגין ביצוע העבירות, בוצעה הסרה של למעלה מ-4,500 שלטים ברחבי העיר. בנוסף נתפסו 5 כלי רכב אשר שימשו את הפעילים וישוחררו רק לאחר תשלום הערבות שנקבעה וקבלת הסדר חתום מבית המשפט. הדבקת השלטים ופיזור מנשרים באופן לא חוקי ולא מוסדר פוגעת בחזות העיר ולעיתים תוך יצירת מכשולים וסיכון התושבים.

יחד עם זאת, על מנת לאפשר לפעילים לפעול בצורה חוקית הציבה העירייה כ-50 לוחות מודעות חדשים המיועדים להדבקת ותליית שלטי תעמולת בחירות לקראת הבחירות לכנסת. הצבת מתקני השילוט החדשים אפשרה למפלגות לתלות שלטי בחירות ולהימנע מקנסות וצעדי אכיפה. כמו כן, מספר חודשים לפני הבחירות העבירה העירייה מכתב לכל ראשי המפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת ובו הוראות והנחיות כיצד ניתן לפעול בנושא הצבת שילוט בחירות ותעמולת בחירות בעיר ירושלים, זאת במטרה למנוע את תליית המודעות באופן לא חוקי.

בנוסף הודיעה העירייה לראשי המפלגות כי תבצע אכיפה מוגברת של תליית שלטי בחירות במקומות אסורים, שבגינה יוגשו כתבי אישום כנגד תולי השלטים והמודעות.

חשוב להדגיש כי עיריית ירושלים רואה חשיבות עליונה בטיפוח המרחב העירוני ובשמירה על ניקיון העיר. כמו כן, העירייה לא תאפשר פגיעה בביטחון התושבים ואיכות חייהם ועל כן עושה

מאמצים רבים על מנת למגר תופעות פסולות שכאלה.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה